Az M85 autóút Bécsi-domb alatti alagút kiépítésének előrehaladtával egyidejűleg szükségessé fog válni a 84-es főút forgalmi rendjének módosítása is, hiszen a járat nyugati portálja éppen keresztezni fogja a főút jelenleg használatos nyomvonalát. Aggodalomra azonban nincs ok, hiszen a szakemberek minden szükséges lépést előkészítettek az ideiglenes forgalmi terelést illetően. Jelenleg még nem időszerű ennek alkalmazása, azonban cikkünk segítségével bemutatjuk mi vár majd a közlekedőkre a közeljövőben.
Folyamatosan halad az M85-ös gyorsforgalmi Sopron városát elkerülő szakaszának kivitelezése. Tavaly év vége óta már 2×2 sávos úton autózhatunk Sopronig, a Balfi úti csomópont szinte teljes készültségben várja a forgalomba adást. Tómalomnál, a Fertőrákosi csomópont felüljáróját éppen a napokban nyitották meg a közlekedőknek és az ütemezésnek megfelelően, biztonságban halad az alagút építése is a Virágvölgynél.
A magyarepitok.hu szakportált úgy tájékoztatták, 24 órás munkavégzés mellett már 168 métert fejtettek a 780 méteres alagútból. A munka az alagút keleti portáljánál indult, a bal oldali járattal várhatóan egy év alatt érnek át a nyugati portálig. A szakportál cikkéből az is kiderül, a kivitelezéssel megbízott SDD konzorcium a kiépített szállítói út igénybevételével ez idő alatt megkezdi a nyugati oldal nagytömegű földmunkáját, a szükséges közmű kiváltásokat és a vízépítési előmunkálatokat.
Az autóút nyomvonalának ismeretében nem titok, hogy az alagút nyugati portálja keresztezni fogja a 84-es főút jelenlegi szakaszát, így a biztonságos munkavégzés érdekében a gépjárműforgalmat innen el kell terelni.
Ennek részleteiről az illetékes megyei kormányhivatal szakhatóságának az engedélyezi eljárást megindító hirdetménye nyújt újabb részletes tájékoztatást:
A tervezett ideiglenes terelőút a 84. sz. főút 123+764 km. szelvényéből válik ki az út szelvényezés szerinti bal oldalán. Ezt követően a meglévő Nyugati-majori út nyomvonalát követi le, majd megkerülve a Bécsi domb alagút nyugati portáljának építési területét a 124+791 km szelvényében csatlakozik vissza a főút meglévő útpályájához.
A tervezett terelőút 970,22 méter hosszban, 7,50 méter szélességgel, aszfalt burkolattal, 2×1 forgalmi sávval épül meg.
A terelő út építési engedéllyel rendelkezik, várhatóan 2021. júliusában helyezik át ide a forgalmat és a magyarepitok.hu-n ismertetett tervek szerint két évig fog üzemelni.