Az M85-ös autóút kiépítése újabb megvalósítási ütembe lépett, hiszen várhatóan 2021. júniusában átadják a Balf forgalmi csomópontot. Ezáltal megindulhat a közlekedés az új soproni tehermentesítő út első szakaszán is, így a Sopron-kelet lehajtó immáron nem az autóút ideiglenes végcsomópontja lesz.
A beruházás részeként a NIF Zrt. korábbi tájékoztatása szerint felülírták a korábbi terveket, így ahol a legközelebb halad lakóházakhoz a gyorsforgalmi út, ott is zajvédő falat építenek ki. A zajárnyékoló fal konkrétan az új nyomvonalra vezetett 8518. jelű Balfi út környezetében húzódik, a tervezett és 0,50 méterrel szélesített kerékpárút vonala mögött. A 152 méter hosszú, 3 méter magas építmény az engedélyezésre benyújtott meghatározás szerint a Töpler Kálmán utca és a Balfi út visszamaradó szakaszára való visszakötés között létesült. A kerékpárút beláthatósága miatt a zajárnyékoló fal a városhoz közelebb eső oldalán 28 méter, távolabbi felén 16 méter hosszabb átlátszó panel elemekből készült.
A Balf forgalmi csomópont különlegessége, hogy védelemre kijelölt természeti terület, lakott terület és NATURA2000 területek közötti bevágásban vezet az M85 autóút nyomvonala. 2017-ben megjelent cikkünk az előzetes hatástanulmányok alapján azt írta, hogy a zajszintek a védendő lakóépületeknél 1-2 dB-vel nőhet az autóút térségében. A vizsgált 2031-es távlati forgalmak alapján erre, a Sopron Kelet – Balf csp.-ra számították a legkisebb kétirányú forgalmat a szakemberek, ez 1669 egységjármű/óra mennyiséget tesz ki.
Korábbi cikkeink az M85-ös autóútról ide kattintva!