Stábunk hónapról-hónapra igyekszik bemutatni, hogyan is fejlődik a környék legfontosabb beruházása, avagy miként áll az adott pillanatban az M85-ös gyorsforgalmi út. A korábbiakban többször is jelentkeztünk már, mostantól ezeket a posztokat számozott sorrenddel látjuk el, a könnyebb visszakereshetőség miatt, valamint az idő előrehaladásának szimbolizálása végett. A nulladik pont e tekintetben az alapkőletétel volt, amit első, második, és harmadik rész követett.
Nagy a mozgás a Sopron – Kópháza – Nagycenk – Pereszteg – Nagylózs tengelyen, kialakításra kerültek a kiszolgáló szállító utak, A Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alkotta DS Konzorcium ősszel már csak a földmunkákkal foglalkozik, hiszen a terület előkészítés szinte 100%-os, ahogyan a területszerzés is már befejezettnek mondható ezen a szakaszon.
Pereszteg térségében még ideiglenes vágányutat is építenek, azaz a vasúti forgalom is terelőútvonalon fog közlekedni az elkövetkezendő időkben, szeptember végén, október elején, a tervezett vágányzár ideje alatt építik be az új vágánytengelyeket. No de a beruházás nagyságát az még jobban kiemeli, hogy egy gázelosztó vezeték kiváltása is szükségessé vált, emlékezünk rá mindannyian, hiszen pontosan ezzel egy időben nem volt elérhető Sopronban és a környező kistelepülésen a fogyasztók számára távhő és a vezetékes gáz közmű szolgáltatás.
Vágányzár ideje alatt fogják kialakítani azokat az ideiglenes vasúti átjárókat is, melyek a szállítói útvonalak véglegesítésében fognak fontos szerepet játszani, ilyen például Kópházán a 861-es út mellett húzódó útvonal is.
Természetesen a képriport beszámolók alatt is adódtak kitekintő események, mint például az alapkő rejtélyes eltűnése, de számos cikkünk született bőven az alapköves ünnepi ceremónia előtt is. A régészeti munkákról, a nyomvonalról és a közbeszerzésekről szóló bejegyzéseinket itt találja a kedves Olvasó. Jó böngészést kívánunk, több mint két tucat cikkünkhöz!