Önkiszolgáló pontok támogatják a gyors ügyintézést a kormányablakokban

Mesterséges Intelligencia Asszisztens (MIA) önkiszolgáló pontok segítik az ügyintézést a kormányablakokban / cyberpress.hu montázs / Fotók forrása: magyarorszag.hu

Új, mesterséges intelligenciával támogatott, érintőképernyős önkiszolgáló ügyintézési pontokon is lehet már ügyet intézni a kormányablakokban. Az úgynevezett MIA Pontokon elhelyezett eszközöket (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) mindenki kipróbálhatja, országszerte közel 200 helyszínen. Sopronban a Megyeháza épületében található kormányablakban, a Fő tér 5. szám alatt lehet igénybe venni a szolgáltatást.

Az érintőképernyős eszközökön könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül lehet meghatározott ügyeket elektronikusan intézni. Különlegesség, hogy az eszközökön a magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portálon megszokott ügytípusok egy részével már most találkozhatnak az ügyfelek: például vezetői engedély és személyi igazolvány pótlása, gépjármű ügyek, anyakönyvi kivonat- és erkölcsi bizonyítvány igénylése.

A készülékeken elérhető, automatikusan intézhető ügykörök száma folyamatosan bővül. A teljeskörű ügyintézést segíti, hogy többek között a beépített kamera, a mikrofon, az ujjnyomat- és okmányolvasó, a hangszóró, a nyomtató, a bankkártya terminál, valamint az aláíró pad is integrálva van az önkiszolgáló pontba. A felhasználó azonosítását személyazonosító okmánya mellett arcképes analitika segíti.

Az önkiszolgáló pontok bevezetése újabb mérföldkő és egyben fontos kormányzati lépés a jól működő, költséghatékony és mindenekelőtt ügyfélbarát e-közigazgatás kialakítása felé. A kormányablakokba kihelyezett Mesterséges Intelligencia Asszisztensek széles körű alkalmazása jelentős idő és költségmegtakarítást eredményez mind az állampolgárok, mind az állam oldalán. A fejlesztést az Európai Szociális Alap és a hazai központi költségvetés finanszírozta, a Széchenyi 2020 program keretében.

magyarorszag.hu nyomán