Hans Peter Doskozil, pénzügyekért, kultúráért és infrastruktúráért felelős tartományi tanácsos nyilatkozata szerint, a következő hónapok teendőiben az A3-as Sopron felé történő meghosszabbítása meghatározó lesz. A terv szerint az kismartoni csomópontól (Knoten Eisenstadt) a meglévő B16-os számú főútvonal mellett építenék ki az autópályát.
Az útépítési ügyekért is felelős politikus elmondta, Magyarország nyilvánvaló lépéseket tett a soproni elkerülő megépítésének ügyében, 2021-ben kell elkészülnie. Mondandóját azzal egészítette ki, hogy a főút magyarországi szakaszán jelenleg súlykorlátozás van érvényben, de az A3-ast, és vele együtt az M85-öst tranzitútvonalként is szeretnék hasznosítani. Az SPÖ-s szakpolitikus továbbá kitér arra is, hogy mindezt úgy kellene megvalósítani, hogy a környező kistelepüléseket se terheljék túl.
Azt, hogy az autópálya valóban meghosszabbításra kerül a határig, a fenntartó ASFINAG is megerősítette. Pillanatnyilag a B16-os és az L212-es jelű út kereszteződésében épült turbókörforgalom forgalomnagyságát vizsgálják. Várhatóan idén tavasszal lesznek eredmények. Az ASFINAG és Magyarország közötti tárgyalások már elkezdődtek. Hozzáteszik, az osztrák beruházás megvalósulása időben tervezett elcsúszása miatt, a határszakasz megépítése csak közösen, az A3-as építésekor történhet meg. Az M85-öst mint ismeretes, először a 84-es főút határ felé vezető szakaszába kötik vissza a kivitelezők.
Erősek a polgári kezdeményezések Ausztriában, a zaj növekedését a müllendorfi (Szárazvám) mellett a großhöfleini (Nagyhöflány) önkormányzat is ellenzi. Großhöfleinban alagút építésére szólítják fel az illetékeseket, ugyanis a zajvédőfalat nem találják elég hatékonynak.
cyberpress.hu