Mindeközben Ausztriában ma az 1955-ös felszabadulásukat ünneplik, rengeteg ingázó honfitársunk töltheti itthon szabadnapját. Ilyenkor, értelemszerűen az átlagosnál sokkal nagyobb, már-már elviselhetetlen mennyiségű autó telíti meg a város utcáit, főbb közlekedési útvonalait. Érzetünket azok a számok is alátámasztják, amik az állam tulajdonában és kezelésében álló utak forgalmi adatait mutatják. Az adatokat a Közlekedési Információs Rendszer és Adatbázis térinformatikai rendszeréből szívtuk ki, és átlagolva mutatják a napi adatokat. A bőven több mint 31 ezer kilométernyi országos közúthálózatból jócskán jut Sopron és környékére is, ezeket, nevesül, a Balf – Ágfalva – Harka – Brennbergbánya – Sopronkőhida környező települések és a 84-es számú főút is tetemes méretű forgalommal számolhat. Az alábbi adatok a bevezető szövegünktől és a témaindító felvetéstől eltérően nem egyszeri adatok, hanem átlagos jellemzőket ismertetnek!
Átlagos napi járműforgalmak a környező közutakon:
Közút | Útszakasz | Átlagos napi | Nehézgépjármű |
---|---|---|---|
84. sz. főút – Balatonederics – Sárvár – Sopron másodrendű főút | Határkilépő | 20656 | 316 |
Elkerülő út | 13636 | 491 | |
Kópháza – Sopron | 22434 | 947 | |
Kópháza – Nagycenk | 19187 | 1009 | |
8518. jelű út – Fertőendréd-Sopron összekötő út | Pihenőkereszt – Balf | 5561 | 45 |
Balf – Fertőd | 3429 | 86 | |
861. sz. fő út – Kópháza – Országhatár | 3807 | 347 | |
8527. jelű út – Sopron – Fertőrákos összekötő út | 9213 | 140 | |
8532. jelű út – Fertőrákos-országhatár összekötő út | Piknik út | 2449 | 5 |
86108. jelű út – Sopron-Ágfalva bekötő út | 4190 | 70 | |
86107. jelű út – Sopron-Brennbergbánya bekötő út | Bánfalva – Görbehalom | 6039 | 110 |
Csengery | 15501 | 459 | |
86106. jelű út – Harka bekötő út | 674 | 6 | |
2015. évi adatokat felhasználva |
Ezek a számok annak tükrében nyerik el még jobban jelentőségüket, ha összehasonlítjuk őket egyéb városok forgalmával. Példaként hozva, a 80 ezres Szombathelyt, Kőszeg felé 8000, a régi 86-os úton 2 ezer, az M86-oson 15 ezer, a város 9-13 ezer átlagos napi járművel. Vagy, vegyük az M85 – M86 gyorsforgalmi közös szakaszát, 8 és 15 ezer közötti napi forgalommal, viszonyításként az M1-es győri elkerülő szakaszán, 55 ezerrel számlál. Győrnél az 1-es út bevezetője? 19-22 ezer. A 130 ezer fős város átmenőforgalma? 18-23 ezer.