Az épülő gyorsforgalmi út határig vezető szakaszán már tavaly év végén megjelentek a régészeti feltárások. Az alagutat, a csomópontot és a Ágfalvi útra csatalakozó észak-nyugati elkerülő utat már korábban részleteztük, de most visszatértünk az épülő szakasz helyszíneire.
Sopron új elkerülő útjának folytatását, a Fertőrákos csomóponttól az országhatárig tartó szakaszát, nettó 43 milliárd 999 millió forintért a Dömper, a Pannon-Doprastav és a Subterra-Raab konzorciuma (SDD Konzorcium) építi fel a közbeszerzési értesítő szerint. Összesen 3,95 kilométer hosszú lesz ez a szakasz, amiből következik az is, hogy a gyorsforgalmi utat az elhúzódó államközi egyeztetések miatt, melyet főként az érintett osztrák kistelepülések ellenállása alapoz meg, a jelenleg meglévő 84. számú főúti határátkelőhelyhez kötik vissza. Így mintegy két kilométerrel a valós határérintés előtt egyelőre véget ér az autóút, de továbbra is 2×2 sávos pályán haladhat a forgalom. A 84-es főút meglévő 2×2 sávos szakaszán új kopóréteget alakítanak ki, de a határátkelő területén is felújítják az utat, valamint a víznyelő rácsokat is szintre emelik a projekt keretén belül. Ezen túlmenően, az útépítés legjelentősebb és legköltségesebb eleme is elkészül, hiszen a Bécsi-domb alatti 780 méteres alagutat korszerű bányászati technológiával kell kialakítani.
Megemlítjük, hogy tévesen terjedt el az a sajtóeseményen tett állítást, mely szerint az ország leghosszabb közúti alagútja épülne. A 2010-ben átadott, PPP-konstrukcióban épült M6-os autópálya alagútjai messze hosszabbak, a négyből kettő is túllő a Sopronnál épülővel. Baranya és Tolna megyék találkozásánál egy 1331 és egy 865 méter hosszú alagút is megépült. Ennek ellenére a soproni valóban egy különlegesség lesz a maga nemében.
M85 Sopron Kelet – Országhatár
Sopron és környéke hírportálja, ahol nyomon követheted az aktualitásokat és a város eseményeit. https://cyberpress.hu
Ahogyan 2017-ben Nagycenk és a többi érintett település környékén is régészeti munkák előzték meg a kivitelezést, úgy most Sopron nyugati határában is dolgozik a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum. A régészeti feltárások zajlanak az északnyugati elkerülő út és az M85-ös határ felőli nyomvonalán is. A magasból is megnéztük, hogy fog haladni az út, hiszen ezek a földmunkák már mindezt sejtetik. A gyorsforgalmi ötödik, befejező szakasza a tervek szerint 2024-re készül el.
A drón képeken kivehető, hogy az Untenacker és az Unterwiesen dűlőknél dolgoznak az ásatásokat végző szakemberek. A Sopron-Nyugat csomópontot és az abból leágazó észak-nyugati elkerülő utat is megfigyelhetjük.