Körforgalomból indul és körforgalmú csomópontba is érkezik az M85-ös autóút, így lesz teljes a közel 95 kilométer hosszú gyorsforgalmi út. Sopron bekapcsolódott a gyorsforgalmi-hálózatba, kistelepülések mentesültek az átmenő forgalomtól és folyamatban van az autóút országhatárig történő megépítése. Elcsépelt győzelmi jelentésnek hat, de mégiscsak az van, hogy megígérték és megcsinálták. Nem úgy az osztrákok. Ausztria álláspontja továbbra sem kristálytiszta, de a hazai beruházást ezt nem is igen befolyásolja.
Július 1-én megtörtént az M85 Sopront elkerülő szakaszán épülő 780 méter hosszú alagút fejtésének egyik legjelentősebb műszaki teljesítménye, áttörték a nyugati portált. Járható a Bécsi-domb alatti déli járat, ezáltal újabb nagy lépéssel haladt előre az útépítési projekt. A megszokott módon Barcza Attila, Sopron és térségének országgyűlési képviselője is kommunikálta közösségi oldalán a hírt, mely kapcsán egy hozzászóló kérdést is feltett az alábbiak szerint:
Az osztrák oldallal sikerült azért egyeztetni, hogy ott is legyen folytatás?
Az országgyűlési képviselő válaszában megerősítette azt, amit korábban többen is cáfolni próbáltak. A gyorsforgalmi utaknak van közös határmetszési pontjuk, melyet egy Ausztria és Magyarország közötti megállapodás jegyez. E szerint kellene az osztrák félnek meghosszabbítania az A3-as autópályát, mely mindössze néhány kilométerrel az államhatár előtt ér véget. Barcza Attila úgy írja,
ami rajtunk múlik megtesszük, megépítjük a határig! Több mint 10 éve megtörtént a megegyezés, azóta sajnos jönnek, mennek a kormányok Ausztriában és változik az álláspont. A mi feladatunk a határig terjedhet.
A Modern Városok Program 2015-ös vállalásának megfelelően meg is épül az autóút az országhatárig, a változó osztrák álláspontokra tekintettel azonban a 84-es főút 2×2 sávos szakaszára történő visszakötéssel. A tervek felülvizsgálatát követően itt egy olyan szintbeli irányított áthaladású körforgalom lesz a végcsomópont, ami alternatívaként biztosítja a meglévő főút használatát.
Itt érdemes megjegyezni azt is, hogy a 2×2 sávos alagútpár megépítésére azért van szükség, hogy a kiemelt jelentőségű természetvédelmi területek ne sérüljenek, hiszen egy bevágással szemben így a tájseb is sokkal kisebb. Az alagút tanulmánytervének előkészítéséről először a 2000-es évek elején döntöttek. A cyberpress.hu korábban részletesen ismertette a műszaki paramétereket, a hosszabb alagút kisebb területfoglalást eredményez, így a tájképi zavaró hatás is csökken. Zajvédelmi falak emelésével a határértékek is teljesülnek, de műszaki bravúrokból sem lesz hiány. A teljes mértékben bányászati technológiával készülő alagút az első kelet-nyugat irányú lesz, mely kapcsán engedélyezték az útügyi előírásoktól való eltérést, így az alagútból kiérők vakítását árnyékoló szerkezet helyett innovatív módon kamerás rendszerrel szabályozott adaptív világítással mérsékelik. A megvilágítási szint érzékelő kamerák által mért adatok függvényében a megengedett sebesség csökkentését valamint veszély jelzését is meg tudják jeleníteni a a változtatható jelzésképű táblákon. Az alagút forgalmi sávjaiban 90 km/ó lesz a megengedett legnagyobb sebesség.
Hogy végül az államközi egyezménynek milyen érvénye lesz, egyelőre nem tudni. Így bár a távlati tervben előkészítették a 84-es út déli oldalán futó autóutat kétoldali komplex pihenőhellyel és új határátlépési ponttal, ez bizonytalan ideig nem fog megvalósulni. E kapcsán jelen állapot szerint a meglévő határátkelőhely akadálymentesítése sem készülhet el, mivel azt nem az időleges visszakötési tervek tartalmazzák. Annak okán, hogy a pihenőhely is az új határátlépési pontnál került kijelölésre, meglévő kamionpihenőre is szükség lesz, melyet jelzőtáblákkal a Sopron-Nyugat csomópontnál található ARCUS Étteremnél fognak jelezni. Hasonló megoldás született az M85-ös autóút kónyi szakaszán is, ahol a Diána Étterem parkolóját jelölték ki.