A belsőégésű motorokat elsősorban a tisztán elektromos és a hibrid üzemű autók váltják le, ma Magyarországon előbbiből megközelítőleg ezer példány fut. Számuk fokozatosan nő, hiszen a környezetbarát közlekedés fejlesztését több ütemben is segíti például a Nemzetgazdasági Minisztérium is. Összesen mintegy 3300 elektromos jármű állhatna forgalomba, várhatóan ennyi pénzt, ötmilliárd forintot szán a kormány az újonnan vásárolt tisztán elektromos autók támogatására.
Sopronban egészen sokáig csak két pont létezett az elektromos autók utcai töltésére, a Sopron Pláza parkolójában és a Bánfalvi úti Full Energy benzinkúton két-két autónak elegendő erőforrás állt rendelkezésre. Még 2016-ban írt ki pályázatot arra, hogy a tizenötezer főnél nagyobb önkormányzatok is telepíthessenek ilyen eszközöket. A 112 lehetséges jelöltből mindössze 75 önkormányzat és fővárosi kerület élt a lehetősséggel. Az országban mintegy száz elektromos töltőállomás üzemel, ez a szám fog háromszáz fölé emelkedni a kiépítések befejeztével.
GZR-T-Ö-2016 pályázaton tervezett töltők
Pályázni év végéig volt lehetőség, jól megközelíthető, frekventált telepítési helyeket kellett megnevezni a leadandó anyagban. Városunk is élt a lehetőséggel, akár öt e-töltőpont kiépítését tette lehetővé a projekt. Az iparági információk alapján Sopron két pont felállítását vállalta.
Az egyik megnevezett cím az Állomás utca 11., feltehetően a vasútállomással srégen elhelyezkedő fizetős parkoló környékén. A másik közzétett helyszín pedig a Petőfi tér, itt valószínűleg a mélygarázs jöhet szóba. Mindkettő úgynevezett A kategóriás, 2×22 kW-os egység. Az elektromos autók többsége ezzel a megoldással órákra kényszerpihenőre kerül, ha 100%-os töltöttséget akarunk elérni. A mérleg másik oldalán viszont az áll, hogy ez a megoldás volt a legjobban költségbarát az önkormányzatok számára.
Hogy a GZR-T-Ö-2016 kódon futó pályázatot lebonyolító e-Mobi Kft. a pályázatok elbírálásának eredményéről mikor tájékoztatja az önkormányzatokat, illetve a közvéleményt, és mikor kezdődhet el a telepítés, azt egyelőre nem tudjuk – ezt már a cikkben is felhasznált adatokat szolgáltató villanyautosok.hu írja,
A villanyautosok.hu posztjában közölt adatok alapján.
cyberpress.hu