Bizonyítékként hoztunk azonban néhány képet az építkezés környezetéről, egészen pontosan az M85-ös gyorsforgalmi út jövőbeni nyomvonalának nagycenki szakaszáról. Konkrétan a Nagycenkről Sopronkeresztúrra vezető dűlőút és a Sopron-Szombathelyi vasútvonal mentén, a magyar-osztrák határtól néhány tíz méterre. Valóságos erdőirtást végeztek itt a fakitermelő gépek, a Nagycenki horgásztó a korábbi zegzugos, csendes helyből látványossággá alakult át.
Mind a földúton, s a vasúton ingázók is jelentős változásoknak lehettek szemtanúi az elmúlt hetekben, ugyanis a határsávot teljesen kiirtották ezen a rövid szakaszon. Ez a pont lesz az, ahol a gyorsforgalmi autóút csupán néhány tíz méterre lesz beékelve a vágány és a határvonal közé. A DS Konzorcium munkagépei már saját szervizútvonalat is kialakítottak a tervezett nyomvonal mentén, így például az Arany-patak felett is egy új hidat építettek. Eközben természeten nem csak itt találkozhatunk projekt kivitelezővel, a Farád-Sopron szakaszon szinte bárhol felbukkanhatnak tettre kész markolók és dömperek.
Az építtetést bonyolító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt nemrégiben kiadott közleménye szerint is jó ütemben halad a munka, és látványos eredménnyel gazdagodtak a régészetet végző szakemberek is. További cikkeinket M85-ös témában itt olvashatja, a Sopront érintő szakasz vonalvezetéséről itt tájékozódhat.