A magasba szállva néztük meg, hol tart az építkezés Pereszteg és Sopron között 2019. novemberében. Két évvel ezelőtt már jócskán a régészeti munkák látszottak az új út nyomvonalában, s akkor adtuk nyilvánosságra is a végleges nyomvonalat. Mintegy másfél éve már hivatalosan is elkezdődött a kivitelezés, némi csúszással ugyan, de jó munkatempóban haladnak a dolgok, hiszen számtalan szemmel látható eredménye született már a projektnek. Erre vethetünk most néhány pillantást madártávlatból.
Kezdjük rögtön a messziségbe tekintve, Pereszteg megközelítésénél a bevágásban húzódó gyorsforgalmi utat új nyomvonalon, új vasúti hídon kereszti a Sopron-Szombathely vasútvonal.
Magasba emelkedünk a 8629-es jelű peresztegi bekötőútnál is, ahol a kép hátterében a község előterében a kelet-nyugat irányban keresztül futó M85-ös gyorsforgalmi, és a közút új műtárgya.
Sopron felé fordulva impozáns a látvány, a gyorsforgalmit előbb a 8629-es majd a 84-es jelenlegi, különszintű csomópontban pedig az új nyomvonala keresztezi.
A 84-es főút egészen sokáig törés nélkül haladt, hiszen a kópházi és a hegyfalui körforgalmak közti mintegy 40 kilométernyi szakaszt idáig semmilyen csomópont nem alakította át. Ez megváltozik, hiszen a nagycenki csomópontban három körforgalmat is építenek. A képen látható új aszfaltcsík a főút új nyomvonala lesz, amivel csatlakozik a gyorsforgalmi út le- és felhajtó ágaira.
A jelenleg is érvényes nagycenki terelés és a kialakítás alatt álló csomópont.
A 84-es új nyomvonalának vasúti felüljárója.
A gyorsforgalmi nagycenki elkerülő szakaszának aszfaltozás már elkészült.
Az M85 felett Csorna irányába.
Az M85 felett Sopron irányába.
A kópházi határátkelő felé vezető 861-es út feletti hídelemek is beemelésre kerültek. A sárfelhordás jelentős.
Határ-közel.
Sopron megközelítése már nem csak ígéret:
Korábban már több felvonásban beszámoltunk az M85-ös autóút építésének részleteiről, azokat a fejezeteket itt olvashatják.