Alagútzárás: így és ezért zajlott a karbantartás az M85-ös alagútban

Az M85 soproni Bécsi-dombi alagútját évente kétszer zárják le teljes karbantartásra. Az őszi munkálatok során közel száz szakember dolgozott egy napon át azon, hogy minden berendezés hibátlanul működjön a forgalom újraindulásakor.

Az alagút veszélyes üzemnek számít, ezért a kezelő MKIF Zrt. törvényi kötelezettség alapján évente kétszer végez teljes körű ellenőrzést és tisztítást. A mostani egynapos lezárás idején mintegy négyezer eszközt vizsgáltak át és tisztítottak meg, köztük a tűzjelzőket, segélyhívókat, szellőztető ventilátorokat, szenzorokat és a változtatható jelzésképű táblákat is.

A munkálatok során 16 ezer négyzetméternyi, azaz csaknem három futballpályányi falfelületet mostak le gépi és kézi eszközökkel, emellett szemétszedést és korlátmosást is végeztek a lezárt szakaszon.

A két alagútjáratot egyszerre zárták le, így egy nap alatt minden feladattal végeztek: amíg az egyikben karbantartás folyt, a másikban takarítottak.

Az MKIF megköszönte a közlekedők türelmét, a szakemberek munkáját pedig azzal méltatta, hogy mindez az autósok biztonságát szolgálja – nap mint nap, és kilométerről kilométerre.