A munkagépek már 2024-ben nekilátnak a Sopron – Bécsújhely (Wiener Neustadt) vasútvonal felújításának. A kivitelezés ideje alatt a vasúti közlekedés is szünetelni fog. Villamosítják a vonalat, modernizálják az állomsokat és megteremtik azt átszállási nélküli elérhetőséget közép-Burgenlandból Bécsbe.
A korszerűsítés részeként 2027-re elkészül a vasútvonal villamosítása, és megújulnak a vonalon lévő vasúti megállóhelyek is. Új külsőt kap több alsó-ausztriai és burgenlandi állomás, nevezetesen Katzelsdorf, Neudörfl (Lajtaszentmiklós), Bad Sauerbrunn (Savanyúkút), Mattersburg Nord, Marz-Rohrbach (Márcfalva-Fraknónádasd) és Loipersbach-Schattendorf (Lépesfalva-Somfalva) vasútállomás , de nem csak szépészeti beavatkozásokra fordítják európai uniós társfinanszírozásban megvalósuló projekt költségeit. Akadálymentesítésre kerül sor, a lépcsőket rámpákkal és liftekkel egészítik ki. Megemelik a peronmagasságot, ez által szintkülönbség nélkül kényelemes beszállást biztosítva a motorvonatokra.
A közlekedésbiztonság növelése érdekében a szintbeni útátjárókat megszüntetik. Az átfogó felújítás eredményeképp kiválthatják a dízelvontatású járműveket, zöld és környezetbarátabb tömegközlekedést eredményezve.
A munkálatok ideje alatt az eljutási lehetőség is változnak, várhatóan 2025 nyarától a porjektzárásig vágányzárat rendelnek el. Ez idő alatt vonatpótló járatok szolgálják ki az utasokat.
A vasútvonal magyarországi szakaszának korszerűsítése időben elkülönül, a Sopron – országhatár közötti részen legkésőbb 2030-ra ígérik a vonal villamosítását.