Váratlan jó döntések jelentek meg a július 31-i Magyar Közlöny hasábjain, több tucat közútfejlesztési projekt is lekerült a kormány által leállított beruházások listájáról. Mindez azt jelenti, hogy a megjelölt beruházások nem kerülnek elhalasztásra, az ütemezés szerinti időben valósulhatnak meg. Lényegében egy több tízmilliárdos milliárdos fejleszti program indulhat meg.
A kormány arról döntött, hogy a felsorolt fejlesztési beruházások kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési jelentőséggel bírnak, ezért támogatják azok megvalósítását. A felülvizsgálatról szóló rendelet lényege, hogy az útépítések előkészítése mégis megindulhat.
- Baja, déli elkerülő út előkészítése
- M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó
gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése - 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése
- M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése
- Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése
- Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz
fejlesztésének előkészítése - M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú
útnak az előkészítése - Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel
- Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése
- 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében
- 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között
- 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel
- 31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése
- M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése
- Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra
- M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése
- Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése
- Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése
- Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése
- Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése
- Tormásliget elkerülő út előkészítése
- Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése
- Mihályfa elkerülő út előkészítése
- Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése
A beruházások előkészítésére a 2024-ben 12,5 milliárd forintot csoportosítanak át, a tényleges építkezésre 2025-től 2027-ig 35 milliárd forint áll rendelkezésre. A közlekedési beruházások terhére vállalható kötelezettségek felső korlátját 47,5 milliárd forintban határozták meg.
Forrás: MK
Nyitókép illusztráció!