Feltalálták a rádióban hallgatható tévét

Utcai hirdetőtáblán a soproni vasútállomás előtt a Hír FM reklámja, amit a 98,4 Mhz-s frekvencián lehet fogni / Fotó: cyberpress.hu

Jóformán rádiót már csak megszokásból hallgat a többség, otthon, munka mellett vagy autóban ülve. A megszokást azonban az elmúlt hetekben egy új név, és az ahhoz tartozó új műsorfolyam törte meg. Karc FM helyett Hír FM néven sugároznak adást, Sopronban a 98,4 Mhz-en. Világszenzáció: tévé szól a rádióból.

Persze le lehetne tudni annyival is, hogy ez is csak egy újabb jobboldali papagájmédia, az élet megy tovább. No hevesebb reakciót is kiválthat másokból, mondván végre egy fideszközeli médiát is kinyírtak. Azonban ez mégis gondolatébresztő.

A kormányzat mesterien kezeli a hatalomgyakorlás eszközeinek kulcsfontosságú pilléreit, a média mint stratégiai ágazat felkarolása, ezen keresztül a politikai célok érvényesítése iskolapélda a többi párt számára. Ha erősforrásuk engedné, már ők is ezt másolnák. A sajtó kiemelt szerepe azonban megtörni látszik a közösségi média rohamos térnyerésével, a jobboldali hátország által alapított, megvett, megszerzett sajtóorgánumok jelentőssége is átalakulóban van. Továbbá a hatalmas sajtóbirodalom sem a tökéletes egységet képviseli, dúlnak a belső ellentétek, a rivalizálások pedig olykor a nyilvánosságban is megjelennek. Egyik napról a másikra kapcsolnak le olyan adást, amit napról napra vár a hallgatóság. Nem először. Volt az Echo TV, lekapcsolták. Volt a Pesti TV, lekapcsolták. Volt a Karc FM, már ezt is lekapcsolták.

Úgy tűnik a gépezet önmaga ellensége is, és főleg azoknak ad teret, akik nem akarnak cizellált véleményeket megjeleníteni, nem akarnak kritikát megfogalmazni saját táborukkal szemben, és megelégszenek a központi direktíva felhangosításával. Hiszen a média végső soron egy gazdasági vállalkozás, a befektetett pénzért cserében eredményt kell felmutatni, amit a Facebook hírfolyamokat elárasztó politikai influenszerek sokkal hatékonyabban tudnak felmutatni lájkok és megosztások formájában.

Maradnak tehát ők, akik csak saját magunk szerint véleményvezérek. Háttérbeszélgetésekre, olvasói véleményekre és kritikus hangokra csak igény van, de pénzügyi forrás már nem jut. Ők hallgassanak előző napi tévét rádióban, ha már a frekvenciát működtetni kell …