Az osztrák S4-es gyorsforgalmi út Mattersburg (Nagymarton) Wiener Neustadt (Bécsújhely) városokat köti össze, az autóút különszintű csomópontokkal irányonként két sávon, de fizikai elválasztás nélkül épült meg. Idén már hatan haltak meg közlekedési balesetben – hívja fel a figyelmet az burgenland.orf.at cikke. A közlekedésbiztonságot ideiglenes megoldással növelik, emiatt november 1-től forgalomkorlátozással járó munkálatok kezdődtek a szakszon. A teljeskörű fejlesztés várhatóan 2025-ben indulhat.
Leonore Gewessler közlekedésért felelős miniszter (Zöldek) az idén történt tragikus balesetek után találkozót hívott össze, hogy ideiglenes megoldást dolgozzanak ki a súlyos karambolok elkerülésére. November 1-e szerdától terelésekre, hosszabb menetidőre kell számítani az S4-es gyorsforgalmin. A frontális balesetek megelőzése érdekében fizikai elválasztást építenek ki, beton terelőelemek telepítésével.
A kivitelezés ideje alatt egy sávra szűkül ideiglenesen a közlekedés, az építési munkálatok első heteiben mindkét irányban csak egy sáv lesz járható – ezért 80 km/óra sebességkorlátozást vezettek be. November 6-a hétfőtől és 11-e szombatig este 8 és hajnali 5 óra között lezárják az utat közlekedők elől, a forgalmat fő és mellékutakra terelik el. Az alábbi csomópontok között a következő időrend szerint:
- Mattersburg – Sigleß: november 6. 20:00 – november 7. 5:00
Akik az S31-es úton Eisenstadt (Kismarton) vagy Felsőpulya (Oberpullendorf) felől érkeznek sem fogják tudni az S4-es lehajtót használni - Sigleß – Bad Sauerbrunn: november 7-től november 9-ig, 20:00 és 5:00 között.
- Bad Sauerbrunn – Neudörfl: november 9. 20:00 – november 10. 5:00.
- Neudörfl – Wiener Neustadt: november 10., 20:00 – november 11., 5:00.
A középső elválasztó kiépítését követően úgynevezett „kettő plusz egy“ forgalomi sáv kerül megnyitásra. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy három kilométeres szakaszokon az egyik oldalon két sávot, az ellenkező irányban pedig egy sávot lehet majd használni, irányonként változtatva. A munkák befejezését az év végére ígérik, ezt követően 100 km/ó-s sebességhatár lesz érvényes az útvonalon. A bvz.at cikke arról ír, a tényleges fejlesztés 2025 őszén indulhat meg, ennek célja a 2×2 sávos kiépítés kiszélesítése és bővítése leállósávokkal. A beruházás tervezett befejezése 2028-ban várható, a projekt mintegy 270 millió euró (103 milliárd forint) finanszírozást igényel.
Említésre méltó, a fejlesztés ellenállásokba ütközött, a környezetvédelemre és zajártalmakra hivatkozva is került már sajtóba az S4-es ügye.