Sopronban is megmozdulnak a pedagógusok!

A Pedagógus megmozdulás szimbóluma. / kép: facebook

Nem kellett nagy jóstehetség ahhoz, hogy abban az esetben, ha a kormányzat nem tárgyal a pedagógusokkal, illetve egész pontosan nem találja a megoldókulcsot a tanárok által előterjesztett kérésekre, akkor ez miatt folytatódik, sőt, tovább növekszik az elégedetlenségi hullám és egyre többen és több helyen fognak demonstrálni országszerte. Ez ismét bebizonyosodott, hiszen újabb sztrájkokkal, demonstrációkkal és szimpátiatüntetésekkel hívják fel a tanárok a figyelmet arra, hogy nem lehet őket félresodorni, összefognak és harcolnak az elveikért, a megbecsülésért, vagy mondhatjuk akár azt is, hogy lassan a megélhetésükért. Így van ez Sopronban ahol, 2022.10.05.-én, a Pedagógusok Világnapján 17.00 órától szerveznek demonstrációt a Széchenyi téren, ahová várják mindazokat akik érintettek, vagy akár „csak” szimpátiájukat fejeznék ki velük.

 

Kép forrása: facebook

 

Az ilyen jellegű megmozdulásokat egyébként jelenleg úgy valósítják meg a pedagógusok, hogy tudják, ha részt vesznek ilyesmiben, akkor akár ott leselkedhet felettük az elbocsájtás pallosa is, de úgy tűnik, ők akár az egzisztenciájukat is kockáztatva bátran kiállnak a követeléseik mellett, mert hisznek abban, hogy egy demokráciában igenis joga van minden állampolgárnak kifejezni az elégedetlenségét, még akkor is, ha a munkaadója éppen a Magyar Állam. Ők szeretnek tanítani, szeretnék továbbra is átadni azt a tudást, ami a következő generációknak megadja azt az ismerethalmazt amire szükségük lesz, de cserébe annyit kérnek, hogy ezért ne kelljen lemondásokkal tarkított életet élniük, és egy megbecsülést érő honoráriummal díjazzák őket. De persze nem csak erről van szó, hanem arról is, hogy szeretnék elérni azt is, hogy legyen egy önálló oktatási minisztérium, amelybe aktívan bevonják őket is, illetve kardoskodnak azért is, hogy csökkentsék a diákok tananyagát és kerüljön kidolgozásra egy olyan korszerű, interaktív tananyag is, ami felválthatná az ingyen tankönyvek sokaságát, ami aztán ingyen notebook biztosítása mellett lehetne egy új, modern oktatóeszköz, tanulótárs a mai fiatalok számára.

Visszatérve egy kicsit a pedagógus modellre, talán nem új információ, hogy bizony egyre kevesebben választják ezt pályát, sőt, arról is hallani lehet, hogy sok tanár hiányzik jelenleg az oktatási rendszerből, ami talán pont oda vezethető vissza, hogy nem túl csábító életpályamodell manapság ezt a hivatást választani, hiszen, ha a jövedelmeket nézzük, azokra nem nagyon lehet a jövőt alapozni, sőt lassan megélni is nehéz belőle. De persze minden szubjektív, hiszen ez több szakmára is igaz, azonban, ha azokat az embereket sem becsüljük meg, akik a tudás magjait elültetik a gyermekeinkben, akik írni, olvasni, számolni tanítják meg őket, akkor vajon miért is lenne ez máshol, máshogy.

Csak bízni lehet abban, hogy végül tényleg eljut az illetékesek fülébe ennek a megmozdulásnak az újabb hulláma és végre lesz valami érdemi előrelépés az ügyben, hiszen mindenki számára az lenne a megnyugtató, ha a tanítóknak, tanároknak, a pedagógusoknak újra csak az oktatásra kellene fókuszálniuk olyan körülmények között, amit megérdemelnek.

 

 

“Tanár nélkül nincs jövő!
Holnap ki fog tanítani?”