Országszerte 60 kijelölt kormányablak és a Központi Okmányiroda a december 22. és január 6. között elrendelt igazgatási szünet ideje alatt is nyitva tart, de érdemes az igazgatási szünet előtt elintézni az ügyeket a kormányablakokban – hívja fel a figyelmet a Kormányhivatal portálja.
Sopronban, a vasútállomásnál található Állomás utca 2. sz. alatti kormányablak tart nyitva a megjelölt időszakban.
Ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva lesz, de a halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatalok. Aki teheti, az előre tervezhető ügyeit még december 21-ig intézze el, a szünet alatt csak a legsürgősebb esetekben keressék fel az ügyfelek a nyitva tartó kormányablakokat!
A háború és az elhibázott brüsszeli szankciók okozta energiaár-emelkedés miatt az állami szerveknél is a gázfelhasználás csökkentése vált szükségessé, ezért december 22. és január 6. között igazgatási szünetet rendelt el a kormány. A szünetben is felkereshető kormányablakok korlátozott nyitvatartása országosan egységes lesz:
– december 22-én csütörtöki ügyfélfogadási rend szerint működnek, majd karácsony után,
– hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre.
– Az érintett pénteki napokon (december 23-án, 30-án és január 6-án) minden kormányablak és okmányiroda zárva tart.
Fontos, hogy az elkészült okmányok kézbesítését december 12-étől már csak olyan kormányablakokba lehet kérni, amelyek az igazgatási szünetben is nyitva lesznek.
NYITVA TARTÓ KORMÁNYABLAKOK GYŐR-MOSON-SOPRON MEGYÉBEN:
- 9021 Győr, Czuczor Gergely utca 36.
- 9200 Mosonmagyaróvár, Fő utca 11.
- 9400 Sopron, Állomás utca 2. (vasútállomás)
A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu weboldalon lehet tájékozódni.
2022. december. 22. | csütörtöki nyitvatartás |
2022. december. 23-26. | zárva |
2022. december 27-29. | 8-16 óra |
2022. december. 30-31. | zárva |
2023. január. 1. | zárva |
2023. január. 2-5. | 8-16 óra |
2023. január. 6. | zárva |
Az egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatok közül a legtöbb zárva lesz az igazgatási szünet teljes ideje alatt. A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a félfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket.
A folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket, és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat a kormányhivatalok az igazgatási szünet idején is elvégzik, többek között a népegészségügy, az áldozatsegítés, a munkavédelem, az állategészségügy– és élelmiszerbiztonság, a fogyasztóvédelem területén, illetve a Családvédelmi Szolgálatok is ellátják feladataikat.
A budapesti és Pest megyei műszaki vizsgaállomások korlátozott nyitvatartással működnek, az ország többi vizsgaállomása zárva tart.
Mivel az igazgatási szünetben is elérhető hivatalok nyitvatartása és helyszíne is eltérhet a megszokottól, mindenképp javasolt ügyintézés előtt az adott megyei kormányhivatal honlapján tájékozódni. A kérelmek elektronikus úton bármikor benyújthatók, melyek feldolgozására az igazgatási szünet végeztével kerül sor.