A többgenerációs családi házban élő családok is rezsicsökkentett áron kaphatnak gázt – tájékoztatott kedden a Miniszterelnökség. A fogyasztóknak a helyi önkormányzati hivatalhoz kell fordulniuk, ahol kérelemre hatósági bizonyítványt állítanak ki, melyet a szolgáltató fogad be a kedvezmény érvényesítéséhez.
Az MTI által szemlézett közlemény szerint a kedvezményt azok a családi fogyasztói közösségek is igénybe vehetik, akik olyan – társasháznak vagy lakásszövetkezetnek nem minősülő – családi házban vagy ikerházban élnek, ahol legfeljebb négy egymástól elkülönülő lakás található, de csak egy közös gázórával rendelkezik.
Ahhoz, hogy az ilyen lakóegységek esetén külön-külön is igénybe lehessen venni az átlagfogyasztás mértékéig a rezsicsökkentett gázárat, hatósági bizonyítványt kell kérni a település jegyzőjétől, aki a dokumentumban megállapítja az ingatlanon található lakások számát – fűzték hozzá.
Mint felhívták a figyelmet, ez az eljárás kérelemre indul, a jegyző a hatósági bizonyítványt nyolc napon belül állítja ki, amennyiben az ingatlanon a lakások kialakítása a vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelel. A kérelem a település önkormányzatánál szokásos módon, valamint e-papíron is benyújtható.
A kézhez kapott hatósági bizonyítványt a lakossági fogyasztónak kell benyújtania a földgázszolgáltatóhoz, amely a hatósági bizonyítvány és a hozzá kapcsolódó nyilatkozat benyújtását követő hónap elsejétől fogja biztosítani a kedvezményt – olvasható a kommünikében.
A Miniszterelnökség kitért arra is, hogy emellett a többgenerációs családi házak többlet-gázárkedvezményének egyszerűsített igénylését segíti az is, hogy a tetőtér-beépítésre igénybe vehető családi otthonteremtési kedvezményt (csok) felhasználók számára immáron elegendő az új lakáshoz kapcsolódó lakáscélú állami támogatásról szóló támogatói okirat benyújtása a gázszolgáltató felé.
Közölték, hogy a kormány döntésének köszönhetően az egy mérőórát használó, de több családból álló lakóközösségek lényegesen egyszerűbben vehetik igénybe a rezsicsökkentett földgázmennyiséget, mintha társasházzá kellene alakítaniuk az ingatlant.
Sopron Megyei Jogú Város Önkormányzat Polgármesteri Hivatala ügymenetleírást tett közzé az eljárásrend megismerése céljából, mely segítséget nyújt az ügyfelek részére. Ahhoz, hogy az adott lakás rendeltetési egységek számáról hatósági bizonyítvány kerüljön kiállításra, postai, személyes, vagy elektronikus úton (E-papír) kell kérelmet eljuttatni a hivatal részére.
“A hatósági bizonyítvány kiadásához a kérelmezőnek igazolnia kell, hogy a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő ingatlanon belül több, de legfeljebb négy önálló, az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet (a továbbiakban: OTÉK) 105. §-a szerinti lakás rendeltetési egység (a továbbiakban: lakás rendeltetési egység) található.”
A leírás továbbá részletezi, a kérelmező a fentieket építési engedéllyel, használatbavételi engedéllyel, rendeltetésváltozást igazoló hatósági bizonyítvánnyal igazolhatja. Amennyiben ezek egyike sem áll rendelkezésre, a kérelmezőnek teljes bizonyító erejű magánokiratban nyilatkoznia kell az OTÉK 105. §-ának megfelelő lakás rendeltetési egységek számáról.
Kérelem/nyilatkozat minta innen letölthető.
A hivatal felhívja a figyelmet továbbá arra is, hogy a fentiek alapján kiadott hatósági bizonyítvány csak a családi fogyasztói közösségre vonatkozó kedvezmény igénybevételéhez használható fel.
További részleteket a sopron.hu portál közöl.