Öröm és boldogság tölti a legtöbb térségben élő szívét, hogy az eredetileg 2018-ra ígért M85-ös gyorsforgalmit Csorna irányából sikerült átadni 2020 végén Sopronig, és minden bizonnyal az is fontos mérföldkő lesz ha elkészül végre a Sopron-Kelet – Fertőrákos ( Tómalom ) csomópont – határátlépési pont szakasz. Mondhatjuk azt is, hogy a labda most már Ausztriában fog pattogni, hiszen ha átadásra kerül a határig a gyorsforgalmi, akkor a kérdés csupán az, hogy az osztrák fél összeköti-e a azt a közeli A3-as autópályájával. Pro és kontra vélemények alakultak ki erről eddig Burgenlandban és most úgy tűnik újra napirenden van a téma, hiszen a tartományi FPÖ az A3-as határig történő meghosszabbítását szorgalmazza.
Johann Tschürtz, az FPÖ elnöke és Alexander Petschnig állampárti elnök most újra lobbizik az A3 kibővítése mellett, amely meglátásuk szerint egy hiánypótló beruházás lenne. Mint azt elmondták, ha nem épül meg a közvetlen összeköttetés a magyar gyorsforgalmival az azt is jelenti, hogy naponta több száz teherautó és személygépkocsi halad majd át a határmenti településeken, hiszen a magyar úthálózat fejlesztése által jelentősen megfog ugrani azoknak a száma, akik ezt az útvonalat választják majd célállomásuk eléréséhez. Az A3 meghosszabbítása szerintük elengedhetetlen, különben jelentően megterheli majd a településeken élők komfortzónáját az autók állandó dübörgése.
Az állami kormányban azonban úgy tűnik az FPÖ követelése nem igazán tud teret nyerni, hiszen ők ragaszkodnak egy korábbi állásfoglaláshoz, miszerint a szövetségi autópálya-törvényben nem szerepelhet az A3-as bővítése a magyar államhatárig. Ezt egyébként klímavédelmi és társadalompolitikai álláspontokkal is igyekeznek bizonyítani, amelyben nem mellesleg az érintett települések is partnereik.
Úgy tűnik a politikai csatározások azonban még nem értek véget ebben a tárgykörben szomszédunknál és még futnak majd egy-két kört a témában. Az azonban tény, hogyha kibővítenék az A3-as autópályát és összekapcsolnák a jelenleg még kivitelezés alatt álló magyar szakasszal, gyakorlatilag egy újabb opció jelenhetne meg a Budapest- Győr- Sopron- Bécs közlekedési útvonalon, ami biztonságosabbá, kiszámíthatóbbá és komfortosabbá tenné az utazást.
Készült a bvz.at cikke nyomán.