A nagy forgalmú 8-as főút tehermentesítésére közel 29 km-en építenek ki nagy részben 2 x 1 sávos gyorsforgalmi utat 110 km/h tervezési sebességgel, Körmend és Rábafüzes között a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban. A kelet-nyugat irányú egyszámjegyű főút bár egyedüliként nem a fővárosból indul ki, az E66-os európai út részeként jelentős tranzitforgalommal bír. A közlekedési folyosó fejlesztésének részeként 2021. június elején átadták az M80-as autóút első, a nyugati határhoz legközelebb eső szakaszát.
A Vasszentmihály és Szentgotthárd csomópontjai között már a közlekedők birtokba vehették Magyarország egyik legújabb, településeket elkerülő gyorsforgalmi útját, a többi szakaszon továbbra is teljes erővel dolgoznak a kivitelező szakemberei. A fővállalkozó Duna Aszfalt Kft. – Mészáros és Mészáros Kft. 2017. decemberében vonult fel a szakaszon, a projekt várható befejezését 2021. augusztusára ígérik. Őszre adhatják forgalomba a teljes utat, amely a tervekben szereplő M8 megnevezéstől eltérően végül az M80 nevet viseli. Az autóút építés során 22 db felüljáró, 12 db aluljáró, melyből 5 db önálló vadátjáró létesül. A szakaszon Vasszentmihály közelében egy 575 méter hosszú völgyhíd épült, a 11 támaszos műtárgy 22 méteres pillérekkel ível át az alatta elterülő környezetnek. A Csencsi-patak feletti felüljáró 304 méter hosszú, a tervezett szakaszon 5 db csomópont, 1 db egyszerű és 1 db komplex pihenőhely, valamint összesen 1220 m zajárnyékoló fal létesült. Az autóutat úgy tervezték, hogy a későbbiekben az autópályák műszaki tartalmának is megfelelve lehessen bővíteni.
A beruházás mintegy nettó 62 milliárd forintos szerződési összegből, az Európai Unió és a magyar kormány pénzügyi támogatásával valósul meg.
Ausztriában, az A2-es autópályát Graz irányába az S7-es gyorsforgalmi hivatott összekötni a magyarországi autóúttal, ám ez még várat magára. Az autóút folytatásaként Ausztriában jelenleg még épül az S7-es gyorsforgalmi út közel harminc kilométeres szakasza, így az utolsó 1,5 km-es M80-as szakaszt – a Szentgotthárdi csomópont és az országhatár között – csak az osztrák rész elkészültét követően, legkorábban 2024-ben tudják forgalomba helyezni.
Az M85 autóút Sopron – országhatár – A3 autópálya párhuzama nem csak abban ismerhető fel, hogy a két állam nem egyszerre építi meg saját elkerülő útját, s így az osztrák fél megvalósítására kell várnia a közlekedőknek. Élénk társadalmi ellenállás kísérte az S7 útfejlesztés tervét, a csoportba szerveződött lakosság demonstrációk keretében fejezték ki véleményüket. Akárcsak az A3 meghosszabbítása esetében.
Az M85 autóút esetében már eredetileg is főúti visszakötéssel építik meg a gyorsforgalmit a határátlépési pont közelében, így csak az elvekben érhető tetten a hasonlóság.