Térségük történetével és helyi értékeivel ismerkedhettek meg hetedik osztályos diákok az Örökségünk témahét keretén belül. Az Alpokalja-Fertő táj Vidékfejlesztési Egyesület által életre hívott kezdeményezéshez 10 általános iskola csatlakozott.
A program elindításának gondolata a Fertő táj UNESCO Világörökségi területté nyilvánításával függ össze. Az Örökségünk témahét célja az volt, hogy a gyerekek egy interaktív tananyag segítségével ismerjék meg a helyi értékeket, jellegzetességeket. Legyen szó akár az itt működő gyárakról, látnivalókról, a települések történetéről vagy néprajzáról.
Schweitzer Kornél, a programban résztvevő Sopronkövesdi Általános Iskola igazgatója elmondta, hogy a gyerekek ebben az egy hétben a tanórákon folyamatosan a térség érdekességeiről hallhattak, a testnevelés órán például a helyi túraútvonalakat ismerhették meg. A témahét keretén belül a fiatalok termelőket, műhelyeket és gazdaságokat is meglátogattak, az ötletgazdák ezzel is erősíteni kívánják a helyi kötődésüket. Az Örökségünk témahéthez társul az ittvagyokotthon.hu internetes oldal, ahol a program tananyaga és egy kvíz is megtalálható.
A hét lezárásaként az összes résztvevő iskola hetedikes diákja találkozott egymással Fertőszentmiklóson és Kópházán, ahol különleges robotika előadásokat hallgathattak végig, amit a budapesti Gyermekakadémia előadói tartottak. A szervezők célja az, hogy ezeket a programozó kurzusokat a továbbiakban is megszervezzék, erre várják a térség általános iskoláinak jelentkezését. Erről és a témahétről további információk az Alpokalja-Fertő táj Vidékfejlesztési Egyesület honlapján érhetők el.