Megrohamozták az A3-as autópálya folytatását ellenzők infoestjét, közli az eredeti hírt tudósító bvz.at hírportál. Az A3-ellenzők közössége szakértő előadót hívott meg a rendezvényre, amit nagy érdeklődés mellett tartottak meg. Fritz Zarits, Wulkaprodersdorf (Vulkapordány) polgármestere úgy nyilatkozott, nagyjából 250 ember ment el a helyi közösségi házba. Szokatlanul sokan, ha a témát adó közlekedéspolitikai kérdésekről szóló tudományos előadást nézzük.
A BIG-A3 civil kezdeményezés a bécsi műszaki egyetem (TU Wien) egyik közlekedési szakértőjét, Harald Frey-t hívta meg, aki egyértelműen fogalmazott: az autó egy rossz üzlet a közösség számára, hiszen fenntartásuk költséges, amit másra is lehetne fordítani. Frey tanulmányában bemutatta, az, hogy a forgalomban megnövekvő autók számára több utat építenek, nem enyhíti a forgalmat és ez által a sofőrök dolgát sem, hanem megterheli. Az A3-as kibővítésével, a magyar határig történő elvezetésével bár időt spórolunk, megnövekszik a forgalom, amit az ASFINAG (osztrák autópályafenntartó) jelentése is alátámaszt, szerintük egészen pontosan megduplázódik majd. Az úttal szomszédos települések pedig ebből csak több kipufogógázt érzékelnék majd. A szakember a vasúti hálózat fejlesztését javasolta, hiszen hosszú távon kifizetődőbb volna, mint az autópályák építése.
Az építkezés ellen jogi és politikai úton is fel lehet lépni, így egyik esetben a tehergépkocsi forgalom korlátozását ajánlották, másik oldalról pedig maradnak a demonstrációk. A jelenlévő tartományi politikus, Robert Hergovich (SPÖ) és Regina Petrik (Grüne) megígérték a fórum résztvevőinek, hogy a parlament elé viszik a BIG-A3 civil ellenállás kérését, miszerint vessék el az A3 autópálya Siegendorf-Klingenbach szakaszának fejlesztési tervét.