Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusra készül Magyarország azon belül pedig Budapest, amely a katolikus egyház tanításai szerint Krisztus valós jelenlétét ünnepli az Eucharisztiában. Az eseményt egy fiatalos lendületű marketingkampány is kíséri, amelynek szemtanúi lehetnek a soproniak is, hiszen a város több pontján bannerek hirdetik az eseményt, a belvárosban pedig egy visszaszámlálóóra is kihelyezésre került a Hűségkút szomszédságában.
Ez lesz a második alkalom, hogy Magyarország otthont ad a Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusnak, hiszen annak 34. kiadását is hazánkban tartották mégpedig 1938 májusában, ami körülbelül félmillió zarándok jelenlétében zárult egy misével a fővárosi Hősök terén. Az eseménysorozat idei 52. kiadása egyébként Magyarország életében is történelmi jelentőségű, hiszen 30 évvel azután tartják, hogy Magyarország a második világháború óta megtartotta első demokratikus választását. Mint az ismert az akkor történt rendszerváltoztatás és a vele együtt járó szabad választások a kommunista uralom évtizedeinek a végét jelentették, amelynek hosszú korszakában sok egyházi vezető és hívő hazánkban is üldözésben részesült.
A 2020 szeptember 13. és 20. között tartandó budapesti Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus programjai között misék, kulturális és lelki programok, kiállítások és fakultációk is lesznek, amelynek programjai napi bontásban is megtekinthetőek IDE KATTINTVA!
A reklámkampány szövege talán sokakat megdöbbent, hiszen a “Találkozz Jézussal Budapesten!” felirat elsőre talán soknak tűnik, hiszen leginkább pop- és rocksztárok plakátjai szokták ilyen hangzatosan megszólítani az embereket, azonban ha abba gondolunk bele, hogy a mai marketinggel teli világban egy erős és frappáns hívószó már-már alap, akkor minden bizonnyal ez is megfelel a kötetlen és fiatalos stílusnak. Azt már csak tényleg zárójelben megjegyezendő, hogy üdvözlendő az is, hogy a szigorú rendszabályok szerint működő katolikus egyház is igyekszik felvenni a ritmust a mai kor szellemével és nyit a fiatalos és laza stílus iránt, amit ez a reklámkampány is jelez.