Évtizedek óta fennálló, mindmáig megoldatlan probléma az Erzsébet-kert sétánya és a GYIK rendezvényház mögötti parkoló biztonságos gyalogos összeköttetése. Ezzel kérdéssel kapcsolatban kereste fel portálunkat egy olvasó is a napokban.
A Mártírok útja rövidke, teljes hossza alig 200 méter és mindkét végében van kijelölt gyalogátkelőhely is, de ez sajnos nem egyenlő azzal, hogy a közlekedés minden formájára megoldást jelentsen. Bár 30 km/ó-s sebességkorlátozással és “Gyalogosok!” veszélyhelyzetet figyelmeztető táblával is ellátták a helyszínt, ezen a részen a gyakori igénybevétel ellenére sincsen gyalogátkelőhely kijelölés. Bár a kerékpárút északról elkerüli az Erzsébet-kertet, sok városnéző, sétáló kisgyermekes család használná ezt a lehetőséget, hiszen lényegében a gyalogjárda meghosszabbításaként funkcionál.
Éppen ezért gondoljuk úgy, hogy kézenfekvő volna gyalogosvédelmi funkciók kialakítása is. A szerkesztőségünkbe érkezett olvasói levél is ezt támasztja alá, hiszen mint írta, gyakorta kelnek át ott családjával az Erzsébet-kertnél a szemközti fagyizóhoz. Annak ellenére, hogy a gyalogosforgalom itt rendszeres, és az átkelés lehetősége sincs tiltva, továbbra sem született biztonságos megoldás rá. Olvasónk reméli, hogy az ügy a városvezetés figyelmét is felkelti, hiszen újabb és újabb soproni polgárnak okozhat bonyodalmat a Mártírok útján való átkelés.
Bizakodásra adhat okot, hogy az elmúlt években pozitív fejlődésnek indult a város gyalogosbiztonság terén, hiszen lépésről-lépésre több “zebra” épült már olyan helyeken, melyeket már jó ideje hiányolt a lakosság. Kiemelt gyalogátkelőhely alakítottak ki a Ferenczy János utcában, de a Lővér körúti Citadellánál is évtizedes adósságot törlesztettek egy zebra kijelölésével. Mint megírtuk, idén az Ady Endre és a Béke úton már biztosan épülhet gyalogátkelőhely. Mindenesetre a helyzetet nehezítheti az is, hogy közvetlenül egy parkoló kijáratába torkollik a gyalogút, s ráadásul a Mártírok útja a nem a soproni önkormányzat kezelésébe tartozik, hanem az a Magyar Állam tulajdonában van. Ennek következtében elsődlegesen minden szabályozásnak központi szinten, a Magyar Közúton keresztül lehetne érvényt szerezni. A megoldás tehát várat magára.