A Mattersburg (Nagymarton) és Wiener Neustadt (Bécsújhely) közötti S4-es gyorsforgalmi utat a jövő évtől kezdik fejleszteni: 27 méter szélességűre építik ki, valamint fizikai elválasztást kap a két forgalmi irány. A hangsúly a biztonság fokozására irányul, hiszen 2000 és 2018 között 11 halálos áldozatot követelt az út, ezért építik autópálya szintű közlekedési folyosóvá. Egy Bad Sauerbrunnban megfogalmazott polgári kezdeményezés ellenzi a terveket, a STOPP-S4 aktivistáit a Grünen (Zöldek) támogatásukról biztosítják – írta meg az ORF Burgenland.
A polgárok a Zöldekkel együttműködésben nem csak azt akarják megakadályozni, hogy a 130 km/ó-s sebességhatár ne vezessék be, hanem egyenesen csökkenteni akarják a már meglévő korlátozást is. A 80 km/ó bevezetésével állításuk szerint kevesebb zaj- és szennyezőanyag-kibocsátást érnének el. A politikai párt sajtótájékoztatóján Hanns Moshammer környezetvédelmi orvos úgy érvelt, többször is bebizonyítást nyert, hogy a magas nitrogén-dioxid-szennyezés hatására több ember hal meg egy adott napon Bécsben. A nitrogén-dioxid pedig elsősorban az autók kipufogógázaiból származik – állították a pénteki sajtóeseményen.
A Zöldek szóvivője, Regina Petrik arra hívta fel Szociáldemokrata (SPÖ) kollégáját, hogy gyakoroljon politikai nyomást az S4-es 130 km/ó-ra való felfejlesztése ellen. Ausztria környezetvédelmi, közlekedési, innovációs és technológiai minisztere is zöld-párti, de Leonore Gewessler árnyaltabban fogalmazott.
A néppárti(ÖVP)-zöld koalíciós kormány táravezetője azt mondta, a közlekedésfejlesztés túl mutat egy bizonyos tartományon. Egy miniszternek pedig be kell tartania a hivatalos eljárásokat, a hatályos döntéseket. A Zöld miniszter inkább azt tartja feladatának, hogy minden érintettel szóba álljon.
Úgy érveltek továbbá, hogy az SPÖ a tartományi választások előtt ígéretet tett arra, hogy nem lesz 130 km/ó-s közlekedési rend. A polgári kezdeményezés szerint nincs is szükség autópályára, elég a 80-as tempó is. Az SPÖ-s tartományi tanácsos Heinrich Dorner annyit erősített csak meg a sajtó kérdésére, hogy a fejlesztést meg kell valósítani, biztonságossá kell átépíteni az útszakaszt. A sebességhatárok módosítása jelenleg nincs asztalon.
A szociáldemokraták elutasítják a Zöldek álláspontját, hitvány parádénak írták le, hiszen szerintük ezzel csak a lakosságot tartják felesleges bizonytalanságban. Az autópályák fejlesztésének ügye pedig nem tartományi, hanem szövetségi kérdés.
Hogy teljesen legyen a kép a szabadságpárti FPÖ közlekedésügyi szóvivője is megfogalmazta érveit. Alexander Petschnig azt mondta, a Zöldek idővel bizonyítani fogják azt, hogy nem az állampolgárok aggodalmait tolmácsolják, hanem csak a saját politikai ideológiájuknak szereznek szószólókat.