A kerekesszékes Holdbogár történetével tanítja elfogadásra az óvodásokat a legsikeresebb gyerekfilmsorozat legújabb része.
Többezer gyermek várta a csigafiú és a katicalány legújabb történeteit: a rajzfilmhez kapcsolódóan a bemutató előtt hirdetett országos rajzpályázatra közel 3500 óvodás készített rajzokat. A rajongók kedvenceik új kalandjait most végre széles vásznon is láthatják: országszerte több mint negyven város 52 filmszínháza tűzte műsorára a rajzfilmet.
A Bogyó és Babóca 4. ‒ Tündérkártyák ‒ 13 + 1 új mese az elmúlt évtized legsikeresebb magyar gyerekfilm-sorozatának negyedik része, amely az előző három mozifilmhez hasonlóan elsősorban a 2-6 éves gyerekeket szólítja meg. A Pro Familiis, Aranykönyv és Janikovszky Éva-díjas író, Bartos Erika bájos karakterei játékosan, különböző kalandokon keresztül fedezik fel az őket körülvevő világot, a mesék a természet szeretetére, a békességre ösztönzik a legkisebbeket.
A kis nézők a 14 új epizódból megtudhatják, kinek gyűjtötte a tengerparton a legszebb kagylókat Ugri és Szellő, hogyan jut el egyedül a tücsök koncertjére a Holdbogár, aki nem tud járni, vagy hogy mi sül ki abból, ha a kicsiknek és nagyoknak együtt kell fociznia, míg a Buborék és a Tündérkártya című epizódok az óvodások közti konfliktusok feloldására mutatnak példát.
“Bartos Erikától már megszoktuk, hogy értéket, minőséget közvetít. Olyannyira ismeri a gyermeki lélek mozgatórugóit, mint nagyon kevesen. Történeteiben, rajzaiban magára ismerhet minden kisgyermek, és sokszor bizony mi, felnőttek is” – mondja Koltai Krisztina, az Erzsébetvárosi Magonc Óvoda óvónője, aki csoportjával elsők között nézhette meg a mozifilmet.
„Bogyó és Babóca kalandjai ablakot nyitnak a világra, a valóságra. Megláttatják a gyerekekkel, hogy milyen erő rejlik a barátságban, hogy nem baj, ha hibázunk, azt mindig jóvá lehet tenni, hogy szabad mérgesnek is lenni, hogy nem is nehéz bocsánatot kérni, és hogy milyen jó érzés, ha megbocsátunk, vagy megbocsátanak nekünk. Az új részekben nagy hangsúlyt kaptak a közös tevékenységek, az összefogás, a segítségnyújtás is, amit az óvodai nevelésünk nagyon fontos szegmensének tartunk” – teszi hozzá.