Mobilitási adatokat tett közzé a Google, az anonim összesített adatokat két időszakra vetítve hasonlítja össze, annak tekintetében, hogy milyen helyeket mekkora gyakorisággal látogattak a mobilos felhasználók.
A február 23-tól április 5-ig tartó adatok alapján kiderül, hogy a január 3-tól február 6-ig tartó periódushoz képest országosan kb. 20%-kal nőtt a zöldterületek, közparkok látogatottsága. Egyértelmű, hogy a vendéglátótó egységeké csökkentek, és a március 11-én kihirdetett veszélyhelyzetet követően egyre több helyen álltak le a munkahelyek, vagy tértek át home office működésbe. Ezzel összefüggésben kevesebben is indulnak útnak, csökkent a közösségi közlekedés kihasználtsága is. Összhangban a kijárási korlátozással, és egészségvédelmi szempontból sem elhanyagolható módon azonban a szabadban továbbra is lehet tartózkodni, kiemelten ügyelve távolságtartásokra. Az anonimizált helyváltoztatások tendenciáinak kimutatásából megyei kimutatást is kapunk, ebből kiderül:
- Az éttermek, kávézók, bevásárlóközpontok, vidámparkok, múzeumok, könyvtárak és mozik látogatottsága 60%-kal csökkent
- Az élelmiszerboltok, piacok, termelői és speciális élelmiszerboltok, drogériák és gyógyszertárak látogatottsága 34%-kal csökkent
- Nemzeti parkok, nyilvános strandok, kikötők, kutyafuttatók, közterek és nyilvános kertek látogatottsága 36%-kal nőtt
- A tömegközlekedési csomópontok, busz- és vasútállomások látogatottsága 47%-kal csökkent
- A munkahelyek látogatottsága 35%-kal csökkent
- A lakóhelyek látogatottsága 9%-kal nőtt
Forrás: Google Mobility Report