A Soproni sört is forgalmazó Heineken Hungária elkötelezett a fenntartható fejlődés, a környezetvédelem és a felelősségteljes alkoholfogyasztás ügye mellett. Ezt a szemléletet szabadtéri plakátkiállítás is bemutatják, humoros feliratokkal egy zöldebb jövőért. Minden váltás nehéz? A visszaváltás nem! Visszaváltható csomagolású termék választásával és újrahasznosítással már mi is tettünk a bolygóért – írja a vállalat sajtóközleménye. A Várkerületen felállított szabadtéri kiállítás Budapestről érkezett Sopronba, tervezetten március végéig marad a hűség városában.
A kiállítás célja, hogy a humoros és egyben gondolatébresztő plakátok segítségével mesélje el a fenntarthatósági tevékenységet, és hívja fel a figyelmet az egyén felelősségére a környezetvédelemben. A Heineken Hungária mindent elkövet azért, hogy a legzöldebb sörgyártó címet kiérdemelje, hiszen 2008-hoz képest 23%-kal csökkentette a fajlagos vízfelhasználását, míg ez idő alatt a CO2 kibocsátása 50%-kal csökkent.
A sörgyártó hisz abban, hogy igazán átütő sikert csak a fogyasztókkal közösen tud elérni, ezért döntött úgy, hogy rendhagyó módon hívja fel erre a figyelmet. „A kiállítással szeretnénk bemutatni, hogy a 2010-ben meghirdetett, „Csapoljunk jobb világot” fenntarthatósági stratégiánk milyen eredményeket hozott, és azt is, hogy egyéni szinten milyen kis dolgokkal is tehetünk a zöldebb jövőért. Az olyan apróságoknak tűnő dolgok, mint az csapolt sör vagy a visszaváltható üveges sör választása, vagy az alumínium doboz visszaváltása, jelentős változásokhoz vezetnek. A visszaváltható üvegnek tizedannyi karbonlábnyoma, mint az alumíniumnak, amennyiben mégis a dobozos sör mellett döntünk, érdemes tudni, hogy az aludoboz végtelenszer újrahasznosítható” – mondta Pálfalvi Márta, a Heineken Hungária vállalati kapcsolatok igazgatója.
A vállalat mindennapi működéséhez szervesen kapcsolódik a fenntartható gondolkodás, a zöldebb jövő és söripar megteremtése. A „Csapoljunk jobb világot” program keretein belül a sörgyártó vállalta, hogy csökkenti a CO2 kibocsátását, vízfelhasználását, aktívan támogatja a helyi közösségeket és a felelős alkoholfogyasztást. A fenntarthatósági program célja, hogy a leányvállalatok a világ minden pontján, együttes erővel törekedjenek a globális vállalások elérésére, hogy a Heineken csoport a világ „legzöldebb” sörgyártójává váljon. „Szerettük volna a komoly üzeneteket vicces formában eljuttatni a nagyközönséghez, akiket be is vonunk a kiállításba, a selfie lehetőséget biztosító plakáttal. Reméljük az installáció arra ösztönzi majd az embereket, hogy egy kicsit jobban óvják a Földet, hiszen ez az egyetlen bolygó, ahol van sör” -tette hozzá Pálfalvi Márta.
Fotók: cyberpress.hu