Folyamatosan épül Győr-Moson-Sopron megyében az M85-ös gyorsforgalmi út, ahol összesen 57,5 kilométer hosszú, négy alprojektben megvalósuló 2×2 sávos útvonal kerül kivitelezésre.
A 2018-as esztendő tavaszán elrajtolt projekt során kivitelezésre kerül:
- a Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont közötti 20,05 kilométeres szakasz, amit a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma valósít meg.
- a Fertőd-Endrédmajor csomópont és Nagylózs közötti 15,6 kilométeres szakasz, amit az EuroAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. alkotta társulás végez.
- a Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeres rész (hármas szakasz), amit pedig a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. épít meg, akárcsak a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti 6,4 kilométeres aszfaltcsíkot (négyes szakasz).
Most az utóbbi, a Dömper és a Subterra-Raab által kivitelezett szakaszok kivitelezéséről érkeztek hírek. Itt az útépítésre időjárási okokból alkalmatlan téli hónapokban a kivitelezési tervek véglegesítésére kerül sor, illetve a hármas szakaszon befejezték a fakivágási munkálatokat is. A Sopron-keleti és a fertőrákosi csomópont között pedig február végére fejeződnek be a birtokbavételi eljárások. – számol be a magyarépítok.hu.
A tervek szerint február közepén elrajtolhat a 15. számú, Sopront és Szombathelyt összekötő vasútvonal és az M85-ös találkozásánál épülő híd cölöpözése. Ahhoz, hogy ez a terület a munkálatokra felszabadulhasson, a kivitelező konzorcium korábban egy mintegy 800 méter hosszú ideiglenes vasúti töltést és pályát épített ki, melyre a 15-ös vonalat már át is terelték. Az átkelő műtárgy felépítése után a vonatok újra a régebbi szakaszukon, illetve felépült hídon keresztül haladhatnak majd át az M85-ös fölött.
Emellett Nagylózs és Sopron-kelet között a töltésépítési és töltésbevágási munkálatok márciusban kezdődhetnek meg. Szintén ezen a szakaszon belefog majd a Dömper és a Subterra-Raab a nagycenki csomópont kialakításához szükséges terelőút építkezésébe is.