Megtiltanák a kamionforgalmat a Sopron környéki határátlépőkön

Már 2015 őszétől téma a schengeni szabályok jövője - fotó: Koszorú Mihály

A közutakról az autópályákra és a gyorsforgalmi utakra terelné át a nemzetközi tranzitforgalmat a burgenlandi tartományi kormányzat. A terv osztrák-magyar határátkelőket is érint, amelyeket ezután nem használhatnának a kamionok. – számol be az volksgruppen.orf.at

illusztráció / foró: cyberpress.hu archívum

A portál kiemeli, hogy különösen a gyanafalvi/jennersdorfi, felsőpulyai és kismarton-környéki/Eisenstadt Umgebung járásokban okoz problémát a nagy átmenőforgalom, ezeken a területeken vezet ugyanis az út a nemzetközi autópályákhoz. A kamionoknak itt több településen is át kell hajtaniuk, ez pedig a környéken élők számára zajjal és levegőszennyezéssel is jár. Több helyen már aláírásgyűjtés is indult, hogy tiltsák ki a teherautókat a falusi utakról.

A Tartományi Építési Igazgatóság által készített tanulmány, amit január 31-én Kismartonban mutattak be, azzal számol, hogy az átmenő teherforgalom újraszabályozása közel 79%-kal csökkenthetné a falvak közlekedési terhelését. A tartományi kormány elképzelése szerint a nemzetközi tranzitforgalmat Burgenlandban következetesen az autópályákra és a gyorsforgalmi utakra terelnék.

A cikkben hozzáteszik, hogy a terv az osztrák-magyar határforgalmat is érinti, a határtérségből is érkeztek ugyanis panaszok a magas teherforgalom miatt. A jövőben a klingenbach-soproni, és a deutschkreutz-kópházi átkelőket nem használhatnák a 7,5 tonnánál nehezebb járművek, csak ha telephelyükre vagy régiós célállomásukra tartanak. A súlykorlátozás a B16-os útra a cinfalvi/siegendorfi körforgalomtól, a B62-es útra pedig az S31-es gyorsút és a magyar határ közt vonatkozna.

Ausztriába a jövőben csak a nickelsdorf-hegyeshalmi autópálya-átkelőn, valamint az S31-es és az S7-es gyorsforgalmi utak majdan megépülő határcsatlakozásánál léphetnének be a nemzetközi teherforgalmat bonyolító, 7,5 tonnánál nehezebb kamionok – áll a tervezetben.

A beszámoló idézi, hogy a koncepciót bemutató Hans-Peter Doskozil tartományi tanácsnok hangsúlyozta azt is, hogy az A3-as autópálya tervezett meghosszabbítása a magyar határig a legfontosabb projektek közé tartozik, de a régió nem szenvedhet kárt a fejlesztésből. Magyarország megépítheti ugyan a maga szakaszát, de Burgenland csak olyan megoldást támogat, amely figyelembe veszi a régió településeinek zaj- és környezetvédelmi igényeit.