Újból magasba szálltunk, mai fejezetünkben a gyorsforgalmi Sopront elkerülő szakaszát vesszük terítékre. Bevezetés helyett látogassa meg korábbi bejegyzésünket is, ahol egészen Peresztegtől repültünk a soproni megközelítésig. Lássuk, hol tartanak a munkák 2019. november derekán.
A kivitelezés jelenlegi szakaszában Sopron közvetlen környezetében három csomópont épül, melyet az alagút és az országhatár felé vezető szakasz megépítésével egy újabbal bővítenek. Az ország keleti feléből érkezve először a Sopron-kelet, majd a Balf, végül pedig a Fertőrákos forgalmi csomóponttal lesz lehetőségünk le- illetve felhajtani az autóútra. Nagyszerű lehetőség, hiszen minden jelentős városkapu elérhető lesz így, ami jó tehermentesítő szerepet tölthet be az elkövetkezendőkben.
A 84-es főúton haladva, az egykori Lila tehén vonalában alkalmaznak majd korrekciót az országúton, két körforgalom érintését követően pedig a soproni szennyvíztisztító-telepnél tér vissza az eredeti nyomvonalba. A Sopron Kelet csomópontban felüljáróját építenek az M85-ös autóútnak, ahogyan az Ikva patakot is műtárgyon lépi át az új út.
A Harkát Kópházával összekötő 8645. jelű út nyomvonala merőben változni fog, a két település közvetlen összeköttetése a 84-es főútra való bekötéssel fog megvalósulni az új csomóponton keresztül. A harkai út külön körforgalmat kap a Modern Városok Program keretében tervezett Innovációs és Technológiai Centrum megközelítése érdekében.
Tovább haladva az autóúton először felüljárón haladunk át a Győr-Sopron viszonylatú 8-as vasútvonal felett, majd az út védelemre kijelölt természeti terület és lakott terület (Pihenőkereszt lakópark) között bevágásban halad el. A Balf felé vezető 8518-as út új nyomvonala körforgalmakkal gazdagítva a gyorsforgalmi alatt halad el. Az épülő beruházás kapcsán várható zajhatásokról és a Balf csomópontról itt írtunk korábban. A táji adottságok vitathatatlanul megváltoztak.
A Fertőrákos csomópontnak nevezett forgalmi létesítmény nagyjából 800 méterre a tómalmi lakóépületektől halad el, a 8527. jelű úttal a vízműtelep előtt alkot körforgalmú csomópontot is aluljárót. A kerek alatti földutak külön aluljárót kapnak, valamint záportározó is kiépül. A projekt ezen szakasza itt lezárul.
Korábban már több felvonásban beszámoltunk az M85-ös autóút építésének részleteiről, azokat a fejezeteket itt olvashatják.
A soproni nyomvonal műholdképes lekövetését itt érhetik el, valamint egy fél évvel korábbi drónos repülést is figyelmükbe ajánlunk.