Az Interreg Austria-Hungary SMART Pannonia projekt keretében három magyar és négy osztrák projektpartner szakembereinek részvételével került megrendezésre a SMART Pannonia Szakértői fórum Sopronban – írja az orf.at nyomán az autoszektor.hu.
A szakértői konferencia középpontjában a határon átnyúló vasúti fejlesztések álltak. A fórum résztvevői osztrák illetve magyar oldalról a Burgenlandi Mobilitás Központ, a RMB Regionalmanagment Burgenland, Burgenland tartomány, a VOR Közlekedés Szövetség Bécsből, a GYSEV, a magyar Közgazdasági- és Külügyminisztérium valamint a Nyugat-Pannon Nonprofit Kft. mint vezető partner voltak.
Burgenland és Sopron együttműködése ezen a területen példamutató, így számos közép- és hosszú távú fejlesztést valósítanak meg a közeljövőben is.
A vasúti közlekedés fejlesztése a mobilitás és a klímaváltozás miatt egyaránt fontos. Az olyan gyorsan fejlődő területeken, mint Sopron térsége és Burgenland ez a kérdés kiemelt jelentőségű, ezért örvendetes a szakemberek szerint, hogy a projektpartnerek kiválóan együtt tudnak működni.
A fejlesztések érintik a Harka-Sopron vonalszakaszt, ahol jelenleg csak egy vágány van, és amelynek azonban négy irányból érkező vasúti forgalmat kell lebonyolítania.
A GySEV Zrt. a következő Európai Uniós fejlesztési ciklus során a vasúti csomópontjait is fejleszteni kívánja. Így Sopron állomás kapacitását is szeretnék javítani, illetve bővíteni, hiszen Sopron kiemelkedő szerepet tölt be a térségben, mintegy vasúti fordító korongként.
A nagyobb beruházások mellett folyamatosan történnek kisebb fejlesztések is, erre példa a pándorfalui/Parndorf állomáson nemrég üzembe vett dinamikus utastájékoztató rendszer, amely két nyelven, magyarul és németül informál az indulási, érkezési időkről és az átszállási lehetőségekről. Az új kijelzők valós időben frissülnek, így a várakozók szinte azonnal tudomást szerezhetnek arról, ha vonatuk késik.