Noha az gyorsforgalmi előnyeit még nem élvezhetjük, hosszú éveket már nem kell várnunk, hiszen töretlenül halad az építkezés Sopron és a környező települések mellett is. Vannak igazi nyertesek is, miképp az észak-nyugati elkerülő út is az M85-ös gyorsforgalmi projekt része, bár arra még közel fél évtizedet is várhatunk a jelenlegi prognózisok szerint.
Addig is vissza a jelenbe: számos vonatkozásban közelíthetjük meg, hogy az országos, s majd a nemzetközi autóút vérkeringésbe bekapcsolódik Sopron, de most nézzük azt, hogy mi az út valódi vesztese. Harkát és Kópházát jó ideje közvetlen közúti kapcsolat köti össze, így a 8645. jelű- Sopron-Harka-Kópháza összekötő út létezése is természetszerű mindannyiunknak.
Sokan soproni egérútként használják, hiszen a Győri utat általánosságban terhelő nagy forgalom elől jó menekülési útvonal a lővéreki és a bánfalvi városrészek megközelítésére. Másoknak ez nem alternatíva, hanem a mindennapos közeledési útvonal. Mindezt igazolják a statisztikák is, az átlagos napi forgalom 2200 jármű, ami a 84-es főút forgalmának egytizede. S azok, akik rendszeresen közlekednek erre, bizonyára tapasztalhatták, hogy az M85-ös út építésével itt nem kezdte híd építésébe. Az általunk bemutatott tervek szerint sem épül a négy számjegyű út és gyorsforgalmi között műtárgy, hiszen a Harkai útnak ívkorrekciót építenek, a 84-es főútba kapcsolják be a Sopron-kelet csomópont egyik körforgalmával.
Mondhatni ez a nagyberuházás velejárója, de a fejlesztés pozitív hatásai mérséklik az összekötő út megrövidítését, és pozitív olvasata is van a történetnek: Harka gyorsabban elérhetővé válik a gyorsforgalmi útról. Érdekességképp azonban kiemelnénk, hogy az M85-ös tervezése során felvázolt két másik nyomvonal alternatíva tartalmazott a 8645-ös út feletti műtárgyat, miképp papíron kópházi csomópontról is születtek gondolatok. Természetesen a végső verziónak is örülhetünk, hiszen Sopron közvetlen környezetében két kilométerenként épül egy-egy csomópont.