Így október vége felé bizony előkerülnek mindig azok a legendás történetek az osztrák rendőrség téli gumi akcióiról, melyek közül bizony egy-kettő megérdemelné a megfilmesítést. Mindentől függetlenül a legtöbbnek azért van valóságalapja is, most azonban maradjunk a konkrét tényeknél. Ha szeretnénk elkerülni az esetleges büntetési tételt vagy eleve azt, hogy mondjuk az egyre gyakoribb rendőri jelenlét miatt ne engedjenek ki minket a határon, akkor két fontos dolgot érdemes megejteni gépjárművünkön még november elseje előtt, amely dátum Ausztriában a kötelező téli abroncs használatának az időpontja. Az első ilyen dolog, hogy a “téli gumikat” – legalább 4 milliméteres, M+S, M.S, M&S jelzésűt – mielőbb feltesszük a járgányra, illetve a másik, hogy biztos ami tuti alapon egy hóláncpakkot is bekészítünk a csomagtartóba. Egy kis fotómontázson is összefoglaltuk a dolgot:
November 1-tól téli útviszonyok közepette kötelező a téli gumi használata a személygépkocsik mind a négy kerekén: az előírások alapján csak ilyen abronccsal lehet közlekedni, ha az út havas, jeges, latyakos. Hogy mi számít téli útviszonyoknak, arra az ÖAMTC az alábbi példát hozza: például az útra ráfagy a lehullott eső, azonnal kötelező a téli gumi használata.
Alternatívaként amennyiben az útpályát egybefüggően borítja jég vagy hó, akkor a nyári, vagy 4 évszakos gumival közlekedő kocsikon a két hajtott kerékre felszerelt hólánc is kiválthatja a téli gumit. Aki nyári gumival indul hosszabb útra az említett időszakban, készüljön arra, hogy a rendőrség ellenőrizheti a hólánc meglétét, vagyis mindenképpen vigyünk magunkkal ilyen eszközt. A legalább 4 milliméter profilmélységű, M+S, M.S, M&S jelzésű abroncs számít szabályos téli guminak, ezeket fogadják el a hatóságok. A 4 évszakos gumiknál ugyanez a profilmélység kötelező.