Javában és terveknek megfelelően halad Sopron közelében az M85-ös gyorsforgalmi út kivitelezése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában. Mint arról már korábban többször is beszámoltunk a munkálatokat Nagylózs és a Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeres, hármas számú szakaszon, illetve a Sopron-kelet és Fertőrákos közötti 6,4 kilométeres négyes számú szakaszon a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. alkotta DS konzorcium végzi.
A nagyléptékű földmunkák ( melyek több helyen a jelenlegi M85-ös szakaszról is jól láthatóak ) mellett már a nagytöltések építése is elkezdődhetett, melyhez részben magából a nyomvonalból, részben pedig az engedélyezett célkitermelőhelyekről származik a szükséges anyag.
Az említett beruházási szektorban a 15-ös számú vasútvonal és az M85-ös kereszteződésénél a következő időszakban felépülő híd kialakításához szükséges ideiglenes vasúteltereléshez szükséges feladatokat is elvégezték, ami azért vált szükségessé, mert a gyorsforgalmi út a munkálatok befejeztével itt egy újonnan épített vasúti híd alatt fog áthaladni, melyet a korábbi pályaalapot adó töltés helyén alakítanak ki.
Ahhoz, hogy ez a terület a munkálatokra felszabadulhasson, a kivitelező konzorcium egy mintegy 800 méter hosszú ideiglenes vasúti töltést és pályát épített ki, melyre a 15-ös számú vonalat ( a GYSEV ZRT. által üzemeltetett egyvágányú, 25 kV 50 Hz-cel villamosított pálya ) már át is terelték. Az átkelő híd felépítése után a vonatok majd újra a régebbi szakaszukon, illetve felépült hídon keresztül haladhatnak majd át az M85-ös fölött.
Ezzel együtt a hármas számú szakaszon a kivitelezők az összes műtárgy próbacölöpözését is elvégezték és így elkezdődhetett a cölöpök próbaterhelése is.
Bejegyzésünk a magyarepitok.hu cikke nyomán készült.