Nagycenknél már előkészültek az M85 építéséhez

A fürkésző tekintetek már a főútról is észrevehették azt a monumentális létesítményt, mely a fák között itt-ott kibukkan a 84-85-ös út kereszteződésnél. Nagycenk határában, a község által kialakított építési telkektől távolabb, egy nemrégiben húzott földsánc mögött található egy mobil telepítésű aszfaltkeverő és betonkeverő telephely. Közelebb érve, a védőfalat megkerülve az is látszik, igaz csak a déli oldalról, hogy a Dömper Kft. molinója feszül a silón. Aktívan dolgoznak a munkagépek a telepen, hengerlik a talajt, szerelik össze a munkaállomást, egy autódaru és négy nyerges billencs is pihen már a helyszínen.

Nagycenk település képviselő-testületi ülésének beszámolójából konkrétan kiderül, a testület elősegíti a lábatlani vállalkozás itteni letelepedését, egy kikötéssel, adásvételi szerződésre kizárólag akkor kerül sor, ha az M85-ös autóút építési pályázatának a Dömper Kft lesz a nyertese. Na ja, jó biztosra menni. A dolog azonban nem új, idén márciusban csupán arról határoztak, ugyan hosszabbítsák meg a szándéknyilatkozat határidejét idén december 31-ig, ugyanis az építő cég jelezte, még nem írták ki az M85-ös út építésére a pályázatot, ezért még nincs reális lehetősége megkötni az adásvételi szerződést.

Fontos kikötések is szerepelnek ebben a dokumentumban, miszerint sem a védett fasorok közt, se a Gyár utcában, közvetlenül a 84-esre hajtanak ki, mezőgazdasági úton. Amennyiben kell, ezt a leendőbeli vevő költsége lesz szilárd burkolattal ellátni, aszfaltozni. Ami a biznisz részét illeti, a nagycenkiek összesen 48 ezer négyzetmétert engednének ki a kezeik közül, 1500 forint/nm áron. Úgy indokolják, hogy miért nem az értékbecslés szerinti 2300 ft/nm-t ajánják, hogy a megvalósult beruházást követően, vagyis a gyorsforgalmi autóút átadása után vissza is vásárolnák 500 ft/nm egységáron. Tehát folyik is be 120 millió forint az ingatlan eladásából, meg nem is. Természetesen csak abban az esetben, ha valóban a kreatívan billenős teherautóról elnevezett cég viszi a régóta várt M85-ös beruházást, máskülönben kinek jó üzlet ez. A szöveges beszámolóból az is kiderül, indulnának az M8-as út építésén is, a Körmend-Szentgotthárd szakaszt is megérné nekik innen kiszolgálni. Ez utóbbi mérnöki feladatok ellátására tegnap írtak ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nél.

A Dömper Kft. neve azon szemfüles soproni kosarasrajongóknak lehet ismert, akik emlékeznek arra, hogy tavaly 10 hónapon át a Sopron KC főtámogatója volt a vállalat. A támogatás mértékét akkor nem hozták nyilvánosságra, de az információk szerint komoly összegről volt szó, és Sopron Város Önkormányzatának segítő támogatását is nyomatékosan megköszönték, akik a megállapodás megvalósításához tettek sokat.  Hogy a Dömper miként került Sopronnal kapcsolatba, arról a hírt közlő BB1.hu portál kommentelői is aktívan diskuráltak.

Mindaz ellenére, hogy a Dömper és, vagy konzorciumi tagjainak nyertes ajánlatát kihirdették volna, a Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal a nagycenki telephelyre, mint nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedésfejlesztési projekttel összefüggő közigazgatási hatósági ügyre levegőtisztaság-védelmi engedélyt, és használatbavételi engedélyt az aszfaltkeverőre vonatkozóan adott ki október 19-20-án.

Mindenféle M85 aktát erre talál az érdeklődő olvasó, korábban részletesen beszámoltunk a nyomvonalakról, a régészeti feltárásokról is.

1 Trackback / Pingback

  1. Úgy tűnik Elon Musk vagy a NASA költözött Nagycenkre | Cyberpress

Comments are closed.