A navigációs szoftveréről ismert TomTom már az autonóm autózással kapcsolatban végez fejlesztéseket. Évente több mint hárommillió kilométernyi közutat térképeznek le a precíziós eszközökkel. Múlthéten már a megyében, Győr környékén rótta az utakat a lengyel rendszámú Volkswagen, tegnap pedig Sopronban is feltűnt.
Napirenden van az önvezetők autók forgalomba engedése. A stresszes forgalmi szituációk, a monoton ingázások a múlté lehetnek, a dugóban araszoló autó munkahellyé válhat, egy pár percre még a munkába menet is elalhatunk. Hogy ez a vízió valósággá váljon rengeteg feladatot kell még elvégezniük a szakembereknek. Egyetlen egy ilyen mapping feladatot ellátó Golf Sportsvan például heti 4 terrabyte adatot készít a környezeti felületekből. A lehető legpontosabban kell leképezni az utakat, hogy a szenzorokkal is elláttott modern személyautók maguktól tudják követni az útvonalat. De az autónak azt is tudnia kell, hogy mi következik az előtte következő kanyar után is a megfelelő sebbességfokozat, tempó megválasztásához.
A ma meglévő térképek ezt a célt nem tudják ellátni, ezért van szükség arra, hogy ezek a 200 ezer eurós lézer és radarérzékelős felfedezőautók járják a kontinenseket. A technológia pontossága 50 cm hosszirányban keresztirányban és 15 centiméter. Az autó 360 fokos fényképeket is készít a Google megoldásához hasonlóan.
Az automobil-produktion.de cikke nyomán