Miből áll az M85-ös? Az ország elhagyása

Mi ez? Sorra vesszük az M85 gyorsforgalmi út Sopront érintő jelentős részeit. Az alapokat ebben a cikkben bemutatottak adják, kelet-nyugat irányban haladunk napról-napra.

Az alagút utáni szakaszban történt a legtöbb módosítás a 2015-ben bejelentett és napvilágot látott tervekhez képest. Az államhatár előtti szakaszon a nyomvonal 3-4 km történő módosítása és a komplex pihenő átvariálása tartozik ezek közé. A 84-es főút 100-150 méterrel eltávolodik a NATURA 2000 oltalom alatt álló Dudlesz-erdőtől, továbbá megszűnt az országhatárnál lévő NATURA 2000 terület érintettsége is, ami természetvédelmi szempontból kedvező változás. Elhanyagolható mértékben maradt területi érintettség, a Sopron Nyugat csomópont körforgalmából kiágazó, a Bécsi dom / Hubertus kilátó irányába vezető útnál. Az Arcus étterem parkolóterületét érintő bekötőút egy évtizedek óta funkcionáló erdészeti útba kapcsolódik.

M85 Sopron Kelet – Országhatár

Sopron és környéke hírportálja, ahol nyomon követheted az aktualitásokat és a város eseményeit. https://cyberpress.hu

Az M85 autóút egy jobbra ívelő kanyart követően a tervezett északnyugati elkerülővel alkot itt csomópontot, a 91-92-es kilométerszelvények közt felüljárón keresztezve. A 84-es főút nyomvonala az Arcus étterem vonalánál körforgalomba kapcsolódik, itt kerül kiépítésre az autóút Fertőrákos felől lehajtó és az országhatár felé felhajtó ága. Az ellentétes le- és felhajtók a másik körforgalomnál, az északnyugati elkerülőt használva érhetőek el. Ettől a csomóponttól nem messze, nyugati irányban felüljárón keresztezi a Nyugat-major / országhatár felől vezető kerékpárutat. Főúti visszakötéssel csatlakozik a meglévő 4 sávos 84-es főúthoz és ily módon éri l az országhatárt.

Sopron északnyugati csomópont-országhatár szakasz régészeti lelőhelyei az összevont Bécsi-úti táblák, az Unterwiesen dűlő és az Untenacker dűlő.

A meglévő határátkelőhelyen beavatkozás nem történik. Az autóút országhatárt elérő szakasza távlati kialakítás, az osztrákokkal történő államközi megegyezést követően valósítható meg az A3 autóútra való csatlakozás. Ebben az esetben a Sopron Nyugat csomópontot követően közel párhuzamosan halad az országhatárig a meglévő 84. sz. főúttal annak déli oldalán, így érve el az országhatárt. A 94. km-nél Scarbantia pihenőhely megnevezéssel kétoldali komplex pihenőhely kialakítása és a meglévő határátkelőhely akadálymentesítése szintén ekkor jöhet létre.

 

Tervezési szakasz Kétirányú forgalom Egységjármű/óra Fél pályán közlekedő egységjárművek száma Egységjármű/óra
Pereszteg-Sopron Kelet csp. 2102 1051
Sopron Kelet csp.-Balf csp. 1669 835
Balf csp.-Fertőrákos csp. 1758 879
Fertőrákos csp.-Sopron Ny. csp. 1971 986
Sopron Ny. csp.-országhatár 3105 1553

Ismételten és végsőként pedig az idei évben tavasszal benyújtott környezetvédelmi engedélymódosítás kapcsán az alábbi megvalósításdátumokról esik szó.

Létesítmény A megvalósítás tervezett kezdete A megvalósítás tervezett befejezése
Sopron északnyugati elkerülő megvalósítása 2018. III. negyedév 2020. I. negyedév
Sopron megközelítése, M85 Fertőd-Endrédmajor csomópont – Fertőrákos csomópont 2017. II. negyedév 2019. III. negyedév
Sopron megközelítése M85 Fertőrákos csomópont – Országhatár. 2018. I. negyedév 2022. I. negyedév

 

 

cyberpress.hu