Bécs mindent megtesz azért, hogy lakosai autó helyett kerékpárral közlekedjenek. 2017 márciusától például akár 800-1.000 euróval is támogatná, ha egy család olyan új biciklit vásárol, ami szállítmányozásra is alkalmas.
Az osztrák fővárosban eddig is kiemelten kezelték a kerékpáros közlekedés ösztönzését, és mindent megtettek azért, hogy a bécsi családok autó helyett inkább kerékpárral közlekedjenek. Annak érdekében, hogy erre ne csak a szabadidőben és a munkába járásnál legyen lehetőség, idén különös hangsúlyt fektetnek a teherbringázás támogatására. Első lépésként 2017 márciusától a magánszemélyek és kisvállalkozások teherbicikli-használatát támogatják. Ha a család új teherszállító kerékpárt vásárol, a Városháza a bringa árának felével, legfeljebb 800 euróval beszáll a költségekbe. Ha elektromos kerékpárról van szó, akkor ez az összeg 1.000 euróra növekszik. Ugyanez vonatkozik a cégekre is. A kérvényeket előre, de három hónapra visszamenőleg akár a vásárlás után is be lehet nyújtani. A támogatást két feltételhez kötik: csak új biciklire vonatkozik, és a járművet két évig használni kell, addig nem szabad továbbértékesíteni. A város összesen 200.000 eurós keretet biztosít erre a célra.
A cél az, hogy a családok otthon hagyják az autójukat, és helyette teherkerékpárral intézzék el a heti nagybevásárlást, a gyerekeket is ezzel hozzák el az óvodából vagy a játszótérről. Nagyobb kirándulásnál is praktikus egy ilyen járgány, bőven elfér benne az egész család holmija: a pléd, a piknikkosár, a játékok, a fürdőruha, akár még a kis házikedvenc is.
A város levegőjének tisztasága érdekében Bécs 2030-ig úgy szeretné átalakítani a városon belüli szállítmányozást, hogy azt széndioxid-kibocsátás nélkül lehessen megoldani. Maria Vassilakou, Bécs Város zöldpárti polgármester-helyettese és városfejlesztési, közlekedési és környezetvédelmi tanácsnoka szerint ebben például a teherkerékpárok elterjedése fontos szerepet játszhat. A városvezetés 2017-es közlekedési tervei alapján a városi, rövidebb távú szállítmányozást ezentúl teherautók és személygépkocsik helyett lehetőleg kerékpárokkal kellene végezni. Egy német tanulmányra hivatkozva Vassilakou kiemelte, hogy a napi szállítmányozási feladatok 23%-át cargo bringával is meg lehetne oldani.
A cargo kerékpárok idén központi szerepet játszanak Bécs életében, hisz 2017. március 20-21-én az osztrák fővárosban rendezik meg az Európai Kerékpáros Logisztikai Konferenciát.
E-PR / Bécs, 2017.01.27
cyberpress.hu