Az M85-ös részletes vonalvezetése Peresztegtől Sopronig

Az M85-ös megvalósítása egészen elérhetőnek tűnik, megvannak a szükséges engedélyek, elindult a közbeszerzési eljárás és még ásatások is vannak a nyomvonalhoz kapcsolódó földterületeken. Korábbi cikksorozatunkban részletesen mutattuk be a Sopront elkerülő gyorsforgalmi szakaszt, kiemelve az idén márciusban kifüggesztett módosításokkal. Ezek a múlt hét óta már nem számítanak akkora újdonságnak:

  • Nagycenki csomóponti ágak és 84-es fűút korrekciójának kismértékű módosítása
  • Nagycenk-Kópháza között az autóút közelebb kerül a GYSEV vasútvonalhoz
  • Vadátjáró áthelyezése Nagycenk irányába, N2000 terület érintettség csökken (jelölő élőhely)
  • Kis és közepes termetű emlős átereszek: Határmenti-erdő szakaszon a vasúti keresztezés miatt 2 helyett 1 létesül
  • Kópházi csomópont elhagyása (N2000 érintettség csökken)
  • Sopron Keleti csomópont környezetében a nyomvonal „kiegyenesítése” ~ 3 km hosszan és a csomópont módosítása
  • Harkai út korrekció módosítása
  • Balfi csomópont kismértékű módosítása
  • Fertőrákosi csomópont kismértékű módosítása
  • Alagút hosszának növelése 780 m
  • Országhatár előtti szakaszon a nyomvonal 3-4 km történő módosítása a komplex pihenővel együtt
    (Az új környezetvédelmi engedély tervezetében a 2×2 sávos 84-es főútra történő ideiglenes visszakötéssel ér véget, a távlati kialakítás (csatlakozás az A3-ra) a magyar-osztrák államközi egyezményt követően valósulhat meg.
Kattintson erre a képre és megmutatjuk, mi merre!

A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás, vagyis az M85 Csorna – Sopron különböző fejlesztési és megvalósítási szakaszokra bontható, jelen írásban a Pereszteg – Országhatár került és kerül bemutatásra az alábbiakban.

A nyomvonal a 69. kilométernél, a Csörgető-majornál közelíti meg Pereszteg települést, a 8629 j. Perszteg összekötő utat különszintben keresztezi, majd csomópontot alkot a korrigált vonalvezetésű 84. sz. főúttal. A Sárvárt Sopronnal összekötő út a jelenlegi nagycenki vasútátkelőt kihagyva, az előtt a Vízálló major (autóbontó) felőli oldalra ívelve egy „S” kanyarban felüljárón keresztezi a vasútvonalat, körforgalmakkal kapcsolódik a nagycenki autóút lehajtóhoz, körforgalmi csomópontot alkot a 8629-es műúttal.

Az Arany-patak és a FK474 földút vasúti felüljárója Nagycenk térségében, ehhez közel épül az M85

Az M85-ös ezt követően fokozatosan megközelíti a Sopron-Szombathely (15. sz.) vasútvonalat, Nagycenk területén keresztezi az Arany-patakot. A patak, vadátjáró és földút számára létesített felüljárót követően a nyomvonal itt alig 100 méterre megközelíti a magyar-osztrák államhatárt (A halastót [Laposréti-tó] követően). A nyomvonal 30-40 méter távolságban halad a vasútvonallal párhuzamosan, két és fél kilométeren keresztül. A 77. kilométer előtt 100 méterrel éri el és keresztezi a nyomvonal a NATURA2000 védettségű Határmenti erdőt. Az erdő keresztezési szakaszon a madarak és denevérek védelmét szolgáló 4,5 m magas zajárnyékoló fal létesül, mely a zaj- és fényszennyezést, valamint az elütés kockázatát csökkenti. A 78-as kilométerszelvényben, Kópházától délre került kialakításra a „Hutbájd” elnevezésű egyszerű pihenőhely.

 

Nagycenk térségében a vasúttól 40 méterre, az államhatártól 80 méterre fut az út

A nyomvonal jobb ívvel keresztezi a meglévő 861. sz. másodrendű főutat (Kópháza – Országhatár) majd a távlati 3 vágányra fejlesztett 15-ös vasútvonalat felüljáróval. Ezt követően egyenesen haladva keresztezi az Ikva patakot és alkot különszintű csomópontot (Sopron kelet) a 84. sz. főúttal, és itt olvasható tovább.

A korábbi tervekkel ellentétben mérnökségi telep is kialakításra kerül, a nagycenki csomópontnál biztosítanak üzemmérnökségi és rendőrségi telephelyet. Az út keresztmetszetét nézve a forgalmi sáv 4 x 3,75 méter, 2,5 méteres üzemi sávok, 1 méteres padkák a tervezettek, elválasztó és biztonsági sávokkal együttesen az össz szélesség 24,6 méter lesz.

 

cyberpress.hu

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. Halad ám az M85-ös út építése Nagycenk határában, még ha nem is írunk róla minden percben! | Cyberpress
  2. Már az M85-ösre terelik a forgalmat Nagycenknél! Videó! | Cyberpress

Comments are closed.