Helytelen döntés… Téged is hazavárnak!

A középkorú nő a hajnali órákban a városközpont felé haladt Fiat típusú személyautójával. A Bánfalvi úton nem az út vonalvezetésének megfelelően választotta meg gépkocsija sebességét, ezért egy jobbra ívelő kanyarban kisodródott … a járművet végül egy fa állította meg. Írja a friss tudósítás.

Kísértetiesen hasonló eset történt még augusztusban.

Az utca, az időszak, az irány és még a fa is stimmel… Egy borzasztó fontos kivétellel. A nyárvégi balesetben a fiatal fiú, a becsapódás pillanatában életét vesztette. Hiába a gyűrődőzóna, a biztonsági öv, ilyen és ehhez hasonló sebességtúllépéseknél, pláne egy olyan szilárd ellenfélnél mint esetünkben, az irtózatos lassulás hatással van a belső szerveinkre is (tovább nem részletezve).
Ebben a videóban egy modern, a mai magyar gépjárműállomás átlagéletkorával nagyjából megegyező korú Renault kevesebb mint egy méter alatt lassul óránként 88 kilométeres sebességről nullára. Sík terepen, valós példáinkkal ellentétben nincsen más közrejátszó tényező, csak a kivágásra ítélt fa:

Ahogyan azt a Fifth Gear műsorvezetője is említi, ennél sokkal szörnyűbb is történhet, nyilván nem minden sofőr futkározik az autók biztonságával foglalkozó Euro NCAP szervezet által ötből öt csillagra értékelt autóval.

A világon minden hatodik másodpercben életét veszti egy ember közúti balesetben. A WHO egészségügyi világszervezet közlése szerint, a 15-29 évesek körében első számú halálozási ok a megelőzhető és elkerülhető halálos közlekedési baleset. Nem vírus, se nem cápatámadás, elkerülhető baleset! A KSH legfrissebb teljes évre szóló adatai szerint átlag 14 óránként veszíti valaki életét közúti balesetben!

banfalviut_baleset
Helytelnül meghozott döntés: 2015 augusztusában egy fiatal vesztette életét 

Bár Magyarországon 2008-ban drasztikusan csökkent a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma (évi 1106-ről 890-ra csökkent). Az utóbbi években, lassan de nő a számuk (2013.: 540 eset; 2014.: 573 eset). Ugyanúgy nő a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma is, de ez a növekvő hazai járműállománnyal hozható összefüggésbe.  Az elmúlt 365 napban Sopronban három halálos autóbaleset történt. Ebből kettő augusztusban, éjjel háromnegyed három és három között. 24 esetben súlyos sérülésekkel végződött az autó, 3 esetben a teherautó vezetés. Két esetben történt súlyos kerékpáros baleset, még a nyár folyamán, különös, hogy egymástól csupán száz méterre.

poli nyitó
Helytelenül meghozott döntés: januári felvétel, az autó sofőrje nyolc napon túl gyógyuló, súlyos sérülésekkel került kórházba Fotó: Police.hu

Bármennyire is vagyunk magabiztosak a döntés pillanatában, sose üljünk volán mögé alkoholos befolyásoltság alatt, vagy adjuk oda autónk slusszkulcsát egy szintén ittas személynek. A közúton pedig a mindenkori 50-90-130-as határokat azért is érdemes betartani, mert bár hiába tud az autónk gond nélkül, folyamatosan akár 150-200%-os sebességtúllépéssel is haladni, mi kevésbé, főleg, hogy nem egyedül vagyunk az utakon. Elég akár csak itt a városban egy-egy forgalmasabb utcában körültekinteni. A forgalomban résztvevőknek kellene hogy legyen jogosítványa, de a biztonsági öv használata, vagy a tolerancia, a türelem a másik közlekedő partnerként kezelése, sok esetben hiányzik.
Az még hagyján is, hogy mi nem szeretünk erről írni… Gondolj a szolgálatot teljesítő szervekre, a családtagokra, a barátokra, a többi közlekedésben résztvevőre mielőtt nyeregbe ülsz!
 

cyberdriver