Az Európai Beruházási Bank 40 millió euró összegű hiteléből vásárolhat új mozdonyokat a GYSEV Zrt.

A GYSEV Zrt. idén áprilisban írt ki ajánlattételi felhívást öt darab villamos mozdony beszerzésére. A tervek szerint a vasúttársaság két darab kétáramnemű, dízel segédhajtással is ellátott, valamint három darab háromáramnemű mozdonyt vásárol. A közbeszerzési eljárás ugyanakkor lehetőséget biztosít a GYSEV számára további négy, legalább kétáramnemű mozdony vásárlására.

A vasúttársaság a mozdonyok vásárlásához a most aláírt szerződés alapján 40 millió euró összegű hitelkerethez jut az Európai Beruházási Banknál. A jelenleg folyamatban lévő közbeszerzési eljárás eredményeként fog kiderülni, hogy a hitelkeretből mekkora összeget hív majd le a GYSEV Zrt.

gysev webelok
A GYSEV Wagner matricás mozdonya 2013. júliusában – koszorú mihály – cyberpress.hu – archívum

A hitelszerződést ma Budapesten írta alá az Európai Beruházási Bank (EIB) képviselője, Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója és Ungvári Csaba vezérigazgató-helyettes, a kapcsolódó garancia-megállapodásokat Hornung Ágnes, a Nemzetgazdasági Minisztérium pénzügyekért felelős államtitkára és az OTP Bank képviselője írták alá.

A megállapodás értelmében a Magyar Állam 80 százalékos garanciát vállal a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre. A fennmaradó 20 százalékra az OTP Bank vállal hitelgaranciát.  A hitelgarancia megosztása azért szükséges, hogy a konstrukció teljes mértékben megfeleljen az uniós állami támogatási szabályoknak.

„Az új mozdonyok beszerzése alapvető feltétele társaságunk további fejlődésének. Hosszú tárgyalássorozatot zártunk le a mai megállapodás aláírásával. Köszönjük a Nemzetgazdasági Minisztérium és az Európai Beruházási Bank együttműködését, hiszen állami garanciavállalás mellett, kiváló feltételekkel jutottunk hitelkerethez” – mondta az aláírás kapcsán Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. vezérigazgatója.

Hornung Ágnes pénzügyekért felelős államtitkár  kiemelte, „az Európai Beruházási Bank nagyon fontos szerepet játszik a hazai közlekedési szektor fejlesztésében, mind szakmai mind pénzügyi szempontból, ezáltal hozzájárul a negatív környezeti hatások, a regionális egyenlőtlenségek csökkentéséhez, a mobilitás és az elérhetőség javításához, a foglalkoztatás növeléséhez, a turisztikai potenciál kiaknázásához és mindezek által a magyar gazdaság további növekedéséhez.”

 

cyberpress.hu