Volt egyszer egy közmeghallgatás az M85-ös építésével kapcsolatban …

Közmeghallgatás volt Sopronban a megyeházán az M85-ös gyorsforgalmi, Országhatár-Sopron-Kópháza szakaszának – építésével kapcsolatban, amit az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség tartott. Elsősorban a természeti és környezeti hatásokat fogják vizsgálni az eljárásban, de minket más is érdekelt.


A mondhatni nagyon szerényen hirdetett eseményre így is több mint 200 ember ment el és érdekes információk kerültek napvilágra, melyek nem véglegesek, de mondhatni iránymutatóak lehetnek.
Pontokba szedtünk a lényeget, hogy könnyebben áttekinthető legyen a közmeghallgatáson szerzett információink sokasága, talán sikerült mindent hitelesen továbbadnunk.

  • Az építési és kivitelezési tervek a jövőben fognak elkészülni,a bemutatott nyomvonalvázlat még egy sávban változhat.
  • Kétszer kétsávos út fog épülni, a megengedett maximális sebesség 110 km/h lesz.
  • A tervek szerint Kópházánál vasúti átépítés is szükséges lesz.
  • Kópházánál 270 méterre, Peresztegen 700 méterre, Sopronnál 200 méterre lesz a legközelebbi lakóépület a gyorsforgalmi mentén. Nagycenken egy ingatlan megvásárlása is szükségessé válik.
  • Pereszteg és Kópháza között az érintett terület már a beruházó tulajdonában van.
  • Az érintett soproni területek egy későbbi kisajátítási eljárás keretein belül válna a beruházó birtokába.
  • A tervek szerint három helyen érint természetvédelmi területet az út, ezekre a helyekre zajvédőfalat és vadátjárókat is építenének.
  • Tómalomnál nem terveznek zajvédőfalat az út mentén, az elmondások szerint a jogszabályok értelmében nem kötelező, hiszen nem fogja a zaj meghaladni ezen a részen a megengedett határértéket. Egy közlekedési csomópont (fel és lehajtó) építése a tervek közt szerepel, nagyjából a vízműteleptől 100-150 méterre.
  • Virágvölgyben egy közel 600 méter hosszú zajvédőfal épülne, az ott lakók nyugalmát biztosítva.
  • A Bécsi dombnál alagutat fúrnak, ami majd az ARCUS étteremnél – mint pihenőhely – végződne.
  • Az alagút-országhatár szakasz akár fizetőssé tétele is lehetséges lesz a későbbiekben, hiszen ez párhuzamosan futna a mostani 84-es főúttal, ami ingyenes maradna.
  • A beruházás végleges változatáról a kormány dönt majd, de véglegessé csak akkor válik, ha az építési és engedélyezési folyamat lezárul.
  • Az építési engedély kiadása előtt még lesz egy közmeghallgatás.

Dióhéjban ennyi infót tudtunk meg a megyeházán a beruházással kapcsolatban, ahol persze sok kérdés és érdekes felvetés is elhangzott pro és kontra.
Láttunk helyi politikusokat is helyszínen, de inkább csak mint résztvevők jelentek meg.

Mi egyenlőre ismerkedünk a tényekkel és nem foglalnánk állást az ügyben, azonban készítjük a térképet a kapott infók alapján, amit ha minden jól megy, még a mai nap folyamán közzéteszünk ebben a cikkben.

Frissítünk: 

Kollégánk elkészített egy gyors térképet a soproni szakaszról,  ahogy ígértük mutatjuk :

 

 

S.B.