Közmeghallgatás volt Sopronban a megyeházán az M85-ös gyorsforgalmi, Országhatár-Sopron-Kópháza szakaszának – építésével kapcsolatban, amit az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség tartott. Elsősorban a természeti és környezeti hatásokat fogják vizsgálni az eljárásban, de minket más is érdekelt.
A mondhatni nagyon szerényen hirdetett eseményre így is több mint 200 ember ment el és érdekes információk kerültek napvilágra, melyek nem véglegesek, de mondhatni iránymutatóak lehetnek.
Pontokba szedtünk a lényeget, hogy könnyebben áttekinthető legyen a közmeghallgatáson szerzett információink sokasága, talán sikerült mindent hitelesen továbbadnunk.
- Az építési és kivitelezési tervek a jövőben fognak elkészülni,a bemutatott nyomvonalvázlat még egy sávban változhat.
- Kétszer kétsávos út fog épülni, a megengedett maximális sebesség 110 km/h lesz.
- A tervek szerint Kópházánál vasúti átépítés is szükséges lesz.
- Kópházánál 270 méterre, Peresztegen 700 méterre, Sopronnál 200 méterre lesz a legközelebbi lakóépület a gyorsforgalmi mentén. Nagycenken egy ingatlan megvásárlása is szükségessé válik.
- Pereszteg és Kópháza között az érintett terület már a beruházó tulajdonában van.
- Az érintett soproni területek egy későbbi kisajátítási eljárás keretein belül válna a beruházó birtokába.
- A tervek szerint három helyen érint természetvédelmi területet az út, ezekre a helyekre zajvédőfalat és vadátjárókat is építenének.
- Tómalomnál nem terveznek zajvédőfalat az út mentén, az elmondások szerint a jogszabályok értelmében nem kötelező, hiszen nem fogja a zaj meghaladni ezen a részen a megengedett határértéket. Egy közlekedési csomópont (fel és lehajtó) építése a tervek közt szerepel, nagyjából a vízműteleptől 100-150 méterre.
- Virágvölgyben egy közel 600 méter hosszú zajvédőfal épülne, az ott lakók nyugalmát biztosítva.
- A Bécsi dombnál alagutat fúrnak, ami majd az ARCUS étteremnél – mint pihenőhely – végződne.
- Az alagút-országhatár szakasz akár fizetőssé tétele is lehetséges lesz a későbbiekben, hiszen ez párhuzamosan futna a mostani 84-es főúttal, ami ingyenes maradna.
- A beruházás végleges változatáról a kormány dönt majd, de véglegessé csak akkor válik, ha az építési és engedélyezési folyamat lezárul.
- Az építési engedély kiadása előtt még lesz egy közmeghallgatás.
Dióhéjban ennyi infót tudtunk meg a megyeházán a beruházással kapcsolatban, ahol persze sok kérdés és érdekes felvetés is elhangzott pro és kontra.
Láttunk helyi politikusokat is helyszínen, de inkább csak mint résztvevők jelentek meg.
Mi egyenlőre ismerkedünk a tényekkel és nem foglalnánk állást az ügyben, azonban készítjük a térképet a kapott infók alapján, amit ha minden jól megy, még a mai nap folyamán közzéteszünk ebben a cikkben.
Frissítünk:
Kollégánk elkészített egy gyors térképet a soproni szakaszról, ahogy ígértük mutatjuk :
S.B.