Szeretnénk egy kicsit segíteni azoknak az autósoknak, akik gyakran közlekednek Ausztriában, de persze azoknak is jó lehet ez a kis összefoglaló, akik csak alkalmanként koptatják szomszédunk aszfaltjait. Összefoglaltuk, hogy mennyiért mérik a szabálytalanságokat, magyarul mennyit is kell fizetni, ha éppen kaszkadőrt vagy autóversenyzőt játszunk.
A bírságok összegének felsorolásával persze nem arra akarunk utalni, hogy mindenki megszegi a közlekedési szabályokat a gépjárművével, csak ha esetleg úgy alakul, akkor nem baj, ha tudjuk előre, hogy anyagilag mire számíthatunk. A rend éber őrei a szomszédban is résen vannak, szeretnek bújócskázni és olykor pénztárost is játszani, ami persze összességében nem baj, de persze ne ez legyen a lényegi szempont azzal kapcsolatban, hogy vajon be kell-e tartani a közlekedési szabályokat.
Amit érdemes megjegyezni, az egy örök igazság: Az emberélet megfizethetetlen!
A tételek közül, a nehezebben értelmezhető mentősáv rendszerét szeretnénk ismertetni. Ausztriában 2012. január elsejétől vezették be az úgynevezett Rettungsgasse nevű módszert, mely kialakítása autóutakon és autópályákon kötelező torlódás esetén. A mentősávként titulált módszert már a magyar KRESZ is ismeri, és számon is kéri:
Az azonos irányú forgalom számára két vagy ennél több forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton kialakult forgalmi torlódás esetében – a (4) bekezdés b)-e) pontjában meghatározott járművek akadálytalan továbbhaladásának biztosítása érdekében –
a) a belső (bal szélső) forgalmi sávban közlekedőknek szorosan a forgalmi sáv bal szélére kell húzódni,
b) az egyéb forgalmi sávokban közlekedőknek a forgalmi sávban a lehetséges mértékben jobbra kell húzódni,
és – ha az így kialakuló „folyosóban” történő biztonságos elhaladás azt szükségessé teszi – a forgalmi sávokat kijelölő terelővonalak átlépésével kell haladni és megállni. ( 228/2012. (VIII. 23.) Korm. rendelet 5. § (5).)
leczovics & koszorú