©kerékpárszolgáltatójává közösségiközlekedésiutolsóvadászati kőhalmy szombatonlépésbencopyright 2017Windows service hostingszombatonpályával

    Sopron es ami mögötte van...

Versenytársat kapott a bécsi közösségi bicikli

Konkurenciát kapott az osztrák főváros népszerű  közösségi kerékpárja, a Citybike. Augusztus eleje óta ugyanis egy kínai cég, az Ofo is hasonló szolgáltatást kínál. A különbség, hogy az Ofo kerékpárjait bárhol le lehet tenni, nem kell elvinni őket a legközelebbi dokkolóig.

Copyright: ofo

 

Augusztus elején újabb közösségi kerékpárszolgáltató kezdte meg működését az osztrák fővárosban. A kínai Ofo egyelőre a 2. kerületben, kétszáz biciklivel teszteli a szolgáltatását, de hamarosan tovább terjeszkedik.

Az Ofo-kerékpárokhoz nincs dokkoló, hanem egy mobiltelefonos alkalmazás segítségével lehet megkeresni és kikölcsönözni a legközelebbi szabad biciklit. Minden kerékpáron van ugyanis GPS nyomkövető, használat közben pedig a bicikli bluetooth-on keresztül kapcsolódik a telefonhoz. Amint megszakad a kapcsolat, a kerékpár lezárja magát. Kinyitni pedig csak egy QR-kód segítségével lehet.

Noha a tesztidőszak alatt a felhasználók ingyen kerekezhetnek az Ofo biciklijeivel, a jövőben várhatóan óránként egy euró lesz a bérleti díj. A szolgáltatásért az alkalmazáson keresztül lehet fizetni, és meghatároznak majd egy napi díjplafont is.

Az Ofo-t egy kínai egyetemista alapította 2014-ben, iskolai projektként. Azóta a világ legnagyobb közösségi kerékpárszolgáltatójává vált: 150 városban 6,5 millióan tekernek a biciklijein. Ha a bécsi teszt sikeres lesz, akkor nemcsak az osztrák főváros többi kerületére terjeszti ki a szolgáltatását, hanem több európai városra is. Az Ofo célja, hogy a kerékpár legyen az első számú közlekedési eszköz a városokban.

 

cyberpress.hu

Hirdetés: