Újabb keskeny nyomtávú vasútszakasz újult meg

Gyöngyössolymos, 2018. november 30. Horváth László, a térség fideszes országgyûlési képviselõje, Nyilasné Nádudvari Zsuzsanna, Gyöngyössolymos polgármestere, Hiesz György, Gyöngyös polgármestere, Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelõs kormánybiztos, Bitay Márton Örs, az Agrárminisztérium földügyekért felelõs államtitkára és Jung László, az Egererdõ Zrt. vezérigazgatója (b-j) a Mátravasút felújított pályaszakaszának átadásán Gyöngyössolymoson 2018. november 30-án. MTI/Komka Péter

Átadták a Mátravasút Gyöngyöst Gyöngyössolymossal összekötő szakaszát pénteken, a szárnyvonal felújítása 445 millió forint kormányzati támogatással valósult meg.

Horváth László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Nyilasné Nádudvari Zsuzsanna, Gyöngyössolymos polgármestere, Hiesz György, Gyöngyös polgármestere, Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Bitay Márton Örs, az Agrárminisztérium földügyekért felelős államtitkára és Jung László, az Egererdõ Zrt. vezérigazgatója (b-j) a Mátravasút felújított pályaszakaszának átadásán Gyöngyössolymoson 2018. november 30-án. MTI/Komka Péter

Bitay Márton, az Agrárminisztérium földügyekért felelős államtitkára elmondta: Magyarországon több ezer kilométernyi keskeny nyomtávú erdészeti vasútvonal található, amely az elmúlt évtizedekben elvesztette eredeti funkcióját. Ugyanakkor ezek egy része turisztikai attrakcióként újjáéleszthető, helyreállításukat a kormány összesen 10 milliárd forinttal támogatja – tette hozzá.

Emellett az a közel 20 milliárd forint is jó helyre került, amelyet az elmúlt időszakban az aktív turizmus fellendítését szolgáló erdészeti közjóléti funkciók fejlesztésére fordított a kabinet az adófizetők pénzéből – mondta. Megjegyezte: a magyar erdésztársadalom pillanatnyilag a legaktívabb és leghasznosabb természetvédő szakapparátus: pontosan tudják, mi a természet és a társadalom érdeke és e kettő miként ötvözhető a legeredményesebben.

Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos köszöntőjében méltatva az Egererdő Zrt. munkáját arról beszélt: a kisvasút-felújítási program nyolc projektjének első elkészült beruházása a Mátravasút Gyöngyös-Gyöngyössolymos-Szalajka-ház közötti szárnyvonal rekonstrukciója, amely 445 millió forintba került. Jelezte: a vasúti pálya rendbetétele mellett ebből az összegből egy kerékpárszervíz-pont is létesült a szakaszon.

A tervezett mátrai turisztikai fejlesztések között a kormánybiztos egy Kékestetőre vezető kabinos felvonó megépítését és Szurdokpüspöki környékén kerékpáros pálya kialakítását említette.

Gyöngyössolymos, 2018. november 30. Szerelvény halad a Mátravasút felújított pályaszakaszán Gyöngyössolymos közelében 2018. november 30-án. MTI/Komka Péter

Jung László, az Egererdő Zrt. vezérigazgatója az átadón emlékeztetett: a mátrai kisvasúthálózat az 1900-as éve elején épült, a faanyag és egyéb nyersanyagok szállítására. Mára eredeti rendeltetése háttérbe szorult, ám ezzel párhuzamosan turisztikai jelentősége felértékelődött.

A társaság által működtetett Mátravasút, valamint a felsőtárkányi és szilvásváradi erdei vasút 2017-ben közel 358 ezer utast szállított, idén pedig már október végére meghaladta ezt az utasforgalmat, míg a Mátravasút szolgáltatásait ez évben várhatóan mintegy 70 ezer ember veszi igénybe – tájékoztatott.

Az összesen 638 millió forintos beruházás másik része is elkezdődött, mintegy 190 millió forintból 3 nyitott és 5 zárt vasúti vagon, továbbá egy szalonkocsi és a Gyöngyi gőzmozdony korszerűsítése mellett három mozdony kap új, környezetkímélő motort.