Nem csitulnak az autópálya ellenes polgári kezdeményezések Ausztriában

A két csoportosulás kezdeményezői, akik együttesen lépnek fel a tranzitforgalom ellen. Forrás: bvz.at

Mi több, együttesen lépnek fel és hívják fel a figyelmet a hatalmas forgalomra, melyet az autópályák megépítésével a környezetükre zúdítanának. A bvz.at portál beszámolója szerint két kezdeményezés képviselői tartottak közös sajtótájékoztatót: az A3 és az S4 ellenesek.

A két csoportosulás kezdeményezői, akik együttesen lépnek fel a tranzitforgalom ellen. Forrás: bvz.at

A február 7-én megtartott közös eseményen a BIG A3 részéről úgy fogalmaztak, meg szeretnék mutatni, hogy a hasonló érdek mentén működő polgári kezdeményezések hálózatot alkotnak, ők a STOPP Ausbau S4 szervezetével is tartják a kapcsolatot. A Nagymartont (Mattersburg) Bécsújhellyel (Wiener Neustadt) összekötő S4-es autóút kapcsán a következőt mondták el: ha a politikusok ígérete szerint marad is a 100 km/ó-s sebességkorlátozás, a közlekedésbiztonságot javító fizikai elválasztás kiépítése lehetővé teszi a 130 km/ó-s sebességkorlátozás bevezetését. Az S4 fejlesztését ellenzői megerősítették az A3 meghosszabbítását ellenzők követelését, hiszen évek óta harcolnak az A3-as és a Sopront elkerülő M85-ös összekapcsolása ellen.

Attól tartanak, az A3 és az S4 fejlesztésével az A4-M1 tengelyen közlekedő tranzitforgalom egyharmada választaná az új, gyorsabb utakat, ez 13.000 teherautót jelent. Ez drámai következményekkel járna a lakosok számára. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) jelentése alapján a großhöflein-i Franz Bauer kimutatta, hogy az egészséges alvás 40 decibel felett már lehetséges. Stresszbetegségek, például krónikus fejfájás lehet ennek a következménye. Indoklásuk szerint több szállópor kerülne a levegőbe, a nagyobb sebességgel közlekedő teherautók miatt.

Fotó: cyberperss.hu / archívum

A turizmusra is drámai hatással lenne a BIG A3 szervezet véleménye szerint. A Fertőrákosi öbölben, a vízitelepen megvalósuló gigaberuházás és a barlangszínház is könnyebben lenne elérhető közúton, amivel Fertőmeggyes (Mörbisch), Ruszt (Rust) és Szentmargitbánya (St. Margrethen) járna rosszul. A BIG A3 és a STOPP S4 világosan fogalmazott, nem akarnak bővítést, 80 km/ó-s sebességkorlátozást vezetnének be és zajcsillapító eszközök kiépítését, a vasút fejlesztését javasolják.

Mégis micsoda a BIG A3?

Hat település polgárainak érdek képviseleti szervezete, akik érintettek az A3 autópálya osztrák-magyar országhatárig történő meghosszabbításában. Céljuk, hogy együtt dolgozzanak az életminőség fenntartása és javítása érdekében, ezzel közvetlen környezetük megóvásában. Legutóbb Vulkapordányban tanácskoztak, erről itt számoltunk be.