Sopron egy ékszerdoboz

Megyénkben is felkészült a Magyar Közút a téli üzemmódra

Megyénkben 48 nehézgépjármű, 8 rakodógép és 6 hómaró kerül bevetésre szükség esetén.

Az országos, mintegy 32 ezer kilométernyi gyorsforgalmi-, fő- és mellékút üzemeltetéséért felelős Magyar Közút Nonprofit Zrt. november 10-től kezdődően az enyhe őszi idő ellenére, a jogszabályi előírások szerint az ország teljes területén téli üzemmódra vált. Ez azt jelenti, hogy 93 mérnökségén keresztül, több mint 4100 fővel és 1000 munkagéppel, 0-24 órás ügyeleti szolgálat mellett látja majd el téli feladatait.

illusztráció / forrás web

 

Minden év november 10. napjától téli üzemmódra vált a Magyar Közút Nonprofit Zrt., ez az idei évben sincs másként. Így országosan 19 megyei igazgatóságán, 93 mérnökségén és a központi irányításban is 0-24 órás szolgálatra állnak át a szakemberek. A téli hónapokban a társaság elsődleges feladata a hóeltakarítás és a síkosságmentesítés, valamint – megfelelő időjárási körülmények között – a téli ideiglenes kátyúzás. A következő hónapokban több mint 4100-an dolgoznak váltott, 12 órás műszakokban a téli útüzemeltetési feladatok ellátásán, koordinációján.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 2018-2019-es téli szezonban az országos közúthálózaton 814 sószóróval és hóekével felszerelt nehézgépjárművet állít hadrendbe. Ezek mellett 143 rakodógép és 122 hómaró adapterrel is felszerelhető univerzális eszközhordozó lát el éjjel-nappal szolgálatot.

Az említett töménynek tűnő adatokból Győr-Moson-Sopron Megyére kiszűrve a hivatalos információk szerint 1857 kilométer az a szakasz, aminek a munkálatait a Magyar Közút Nonprofit Zrt. látja el és amit a tél folyamán 278 dolgozó végez majd el. Megyénkben 48 nehézgépjármű, 8 rakodógép és 6 hómaró kerül bevetésre szükség esetén.  Érdekes adat az is, hogy az indulókészletben 8654 tonna útszórósó és 800 tonna érdesítőanyag szerepel, ami laikusként óriási mennyiségnek tűnhet és ha kemény telünk lesz akkor valószínűleg pótlást igényel majd.  

 

John szerint nem lesz probléma az M85-ös szakaszain.  / illusztráció by cyberpress.hu gif

 

Jó tudni, hogy a  téli hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat idén is az egyes útszakaszok forgalmi rendje és az úthálózatban betöltött szerepe szerint látja majd el a Magyar Közút Nonprofit Zrt., ami azt jelenti, hogy először az országos közúthálózat ütőerének számító autópályákon, autóutakon és főutakon, majd a felüljárókon és hidakon kezdik meg a beavatkozást, ezt követi a településeket összekötő mellékutak, illetve alacsony forgalmú bekötőutak hóeltakarítása vagy síkosságmentesítése.

A hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákon túl az úthálózati szerepük alapján fontos szakaszokon megelőző jellegű sózást is végeznek, ez a forgalmas autópályákat, autóutakat és főutakat érinti elsősorban. Ez azt jelenti, hogy a meteorológiai előrejelzések alapján még a havazás vagy síkosság kialakulása előtt szóróanyagot juttatnak ki a burkolatra. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy a hóeltakarítást csak akkor tudják megkezdeni hatékonyan a társaság szakemberei, ha a lehullott hó eléri a technológia szerinti vastagságot, az alatt csak sózásra van lehetőség, megelőzve, hogy a forgalom által tömörített hó a burkolatra fagyjon.

Mindent figyelembe véve a társaság folyamatos munkavégzése mellett is fel kell készülnie az autósoknak arra, hogy intenzívebb havazás esetén téliesebb útviszonyokkal találkozhatnak az országos közúthálózaton is, így egyes esetekben szükségük lesz a nyári időjárási viszonyok között megszokott utazási sebességük mérséklésére. A szakemberek mindenképpen arra kérik az autósokat, hogy nyári gumijukat még a tartós fagyok előtt cseréljék át téli közlekedésre alkalmas abroncsokra. 

További hasznos téli közlekedési tanácsokat és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. téli munkavégzésével kapcsolatos információt a társaság megújuló weboldalán érhetnek el. A közútkezelő a téli időszakban fotós és videós tájékoztató anyagokat is közzétesz a Facebook, Instagram és Youtube oldalán, amit érdemes lesz követni.

Hirdetés: