Megnövekedett forgalom és veszélyes útszakasz Sopronban

Jelentősen megnövekedett az elmúlt években a forgalom a Sopron-Sopronkőhida illetve a Sopronkőhida-Margitbánya (St.Margarethen) útszakaszon, ami egyrészt annak is köszönhető, hogy gyakorlatilag Tómalom és Jánostelep szinte már egy kisebb különálló település is lehetne a lakosság számát figyelembe véve, valamint annak is hogy sokan, akik Ausztriába járnak dolgozni, előszeretettel használják a határátkelőt, ami a Páneurópai Piknik emlékpark mellett van. Van azonban egy érdekes és nem utolsósorban nagyon is komolynak számító felvetés az útszakasszal kapcsolatban, amire olvasónk hívta fel a figyelmünket.

bloggif_588601f7327aa
Nappal sem teljesen kiszámítható az útszakasz … / fotó: Leczovics Zsolt

Sopront elhagyva Tómalom-Jánostelep-Sopronkőhida irányába haladva egy viszonylag hosszú, kanyargós és mondhatni keskeny aszfaltozott útszakaszon haladhatunk, amivel kapcsolatosan megkeresett minket egy érintett olvasó, a helyiek aggodalmát is tolmácsolva. Az említett aszfaltcsíkról sokan érzik úgy, hogy balesetveszélyes, ami ködös időben, szürkületben, de kifejezetten hajnalban és éjjel egy igazi kihívás a biztonságos közlekedésre. A probléma az, hogy az útburkolati jelek kopottak illetve a burkolat szélét jelző vonal végig hiányzik a szakaszon, szélességjelző oszlopok ( fényvisszaverős fehér műanyag cölöpök ) pedig abszolút nincsenek, az esetleges közvilágítás pedig csak egy álom.

bloggif_5886027a7ea3d
A Vadveszély is plusz akadály lehet … / fotó: Leczovics Zsolt

Az ügyben megkerestük azt, hogy ki az útszakasz kezelője, ami mint kiderült nem Sopron Megyei Jogú Város önkormányzata, hanem a Magyar Közút Nonprofit Zrt., akik válaszoltak is a felvetett problémákra.

Válaszukból megtudtuk, hogy sem jogszabály, sem Útügyi Műszaki Előírás nem teszi kötelezővé mellékúthálózaton szélességjelző oszlopok elhelyezését. Ez az optikai jelzés a főutak, és gyorsforgalmi utak kötelező tartozéka, de ettől függetlenül veszélyes vonalvezetés optikai megjelenítése érdekében bármely indokolt helyszínen alkalmazható. ( Úgy tűnik ez nem indokolt.)

A forgalomnövekedéssel kapcsolatban kitértek arra is, hogy nem csak 8527 sz. Sopron – Fertőrákos ök. úton jelentkezik, hanem hasonlóan alakul a harkai, vagy a Fertőparti út közlekedési körülménye is.

A Sopronkőhida-országhatár között a 4,0 m széles út kialakítása sem teszi lehetővé szélességjelző oszlopok elhelyezését, mivel az útpadkát szembejövő forgalom esetén rendszeresen használják a járművezetők. Tekintve, hogy ezen út vonalvezetése valóban nagyon kedvezőtlen, így a forgalombiztonság érdekében 40km/h sebességkorlátozás van ott elrendelve.

A jelenlegi helyzet javítása érdekében azonban még ez évben tervezik lefesteni az út mindkét oldalán a burkolat szélét jelző vonalat, mely elsősorban korlátozott látási viszonyok esetén nagyban fogja segíteni a járművezetők optikai vezetését.

cikk4
Sopronkőhida-Határszakasz: 40.es tábla és úthibákat jelző tábla / fotó: Leczovics Zsolt

Röviden összefoglalva, oszlopok nem lesznek, azonban az útburkolati jelek frissítése illetve a szélességet jelző burkolati vonalak festése várhatóan az idén kivitelezésre kerül, ami talán némi segítség lehet majd a közlekedők számára.

bloggif_588603ccb1843
Sopron-Tómalom és Jánostelep között modern gyalogátkelőhely és közvilágítás is van már / fotó: Leczovics Zsolt

Azért az is az igazsághoz tartozik, hogy például a Tómalom és Jánostelep mellett elhaladó útszakaszon jelentős fejlesztések valósultak meg az elmúlt években, hiszen Sopron Megyei Jogú Város önkormányzata ezen a szakaszon közvilágítást épített ki közvetlenül az út mellé, valamint modern, villogóval felszerelt gyalogátkelőket is telepített az autóbuszmegállók közelében.

 

cyberpress.hu